שפר לעיני: פגישה דחופה "עד שייצא 'עשן לבן'"

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: "על ההסתדרות לעשות מאמץ עליון כדי למנוע עיצומים ושביתה בנמל אשדוד". מציןן במכתבו לעיני כי השביתות הפראיות פוגעות בכלל המשק וגם בעובדי המפעלים


00:00 ,11.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: "על ההסתדרות לעשות מאמץ עליון כדי למנוע עיצומים ושביתה בנמל אשדוד". מציין במכתבו לעיני כי השביתות הפראיות פוגעות בכלל המשק וגם בעובדי המפעלים
 
אתמול הוציא גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מכתב לעופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדשה, בו הוא קורא להסתדרות ליישם לאלתר את ההסכמים עליהם היא חתמה ולהפסיק את קיומן של שביתות פראיות בנמלים. שפר שלח העתקים ממכתבו אל שר התחבורה מופז, שר האוצר הירשזון, שר התמ"ת ישי ויו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, איריס שטרק.
 
שפר כתב לעיני כי הוא מבקש לזמן פגישה דחופה שבה ישתתפו מלבדך גם מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ויו"ר הדירקטוריון של חברת נמל אשדוד, "עד שייצא 'עשן לבן'".
 
שפר כותב לעיני במכתב כי "למרות ההבטחה לשקט תעשייתי במסגרת הרפורמה בנמלים, שלוותה במענק כספי גבוה של 100,000 שקל לכל עובד בנמלים, לא נשמר באמת השקט התעשייתי בנמל אשדוד במהלך התקופה שחלפה מאז כניסת הרפורמה לתוקף".
 
שפר תוהה בנוסף על המצב הנוכחי בנמל אשדוד, לאור אישורה של ההסתדרות את סכסוך העבודה ונמל ושואל: "אם כבר ההסתדרות החליטה לאשר את סכסוכי העבודה בנמל אשדוד על פי הנוהל של הודעה של שבועיים מראש, מדוע לא התנתה זאת בכך שהעיצומים והשיבושים המתקיימים כבר כעת בנמל  יופסקו כדי ליצור אווירה שתיתן סיכוי כלשהו לדיאלוג בין הצדדים"?.
 
יו"ר איגוד המשתמשים מזכיר לעיני כי ההסתדרות היתה שותפה מלאה להסכמים שאפשרו את הרפורמה בנמלים. וקורא לעיני ליישם לאלתר את ההסכמים ולהפסיק את השביתות הפראיות "הפוגעות בכל המשק, גם בעובדים במגזר הספנות ובעובדי המפעלים שיינזקו מהעיצומים".
 
שפר טוען כי נמל חיפה אינו יכול להחליף במלואו את נמל אשדוד, "ולכן על ההסתדרות לעשות מאמץ עליון כדי למנוע עיצומים ושביתה בנמל אשדוד".

טרם נמסרה תגובת ההסתדרות לדברים.