שפר למופז: במשרד התחבורה קמה הנהגה המבינה את חומרת המצב

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית מציין במכתב לשר מופז כי פעילות ראשי משרד התחבורה הובילה להפחתה מיידית בצפיפות בנמלי ישראל. מציין בחיוב את המעורבות והעשייה של המשרד לאחר הזנחה של שנים בענף


00:00 ,30.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית מציין במכתב לשר מופז כי פעילות ראשי משרד התחבורה הובילה להפחתה מיידית בצפיפות בנמלי ישראל. מציין בחיוב את המעורבות והעשייה של המשרד לאחר הזנחה של שנים בענף
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הוציא אתמול מכתב לשר התחבורה, שאול מופז, בו הוא מבקש להודות לשר מופז ולמנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, על פעילותם המבורכת בנושאי ההובלה הימית לישראל וממנה.
 
"במשך שנים ארוכות היינו עדים להתעלמות מחשיבותה של ההובלה הימית לסחר החוץ של ישראל ולמשק הישראלי. לענף זה בעיות ייחודיות שבשנה האחרונה, לאחר הזנחה של שנים, החריפו והועצמו" כותב שפר במכתבו לשר מופז, "חוסר תשתיות בנמלים, יחסי עבודה שיצאו מכלל שליטה, רפורמה שטרם הושלמה והובהרה וצפיפות בנמלים – אלה רק אחדים מהגורמים שיחד עם המלחמה האחרונה הביאו את היבוא והיצוא של מדינת ישראל לנזקים בסדרי גודל של אסון טבע".
 
שפר מציין במכתבו כי "אנו רואים עצמנו בני מזל כי סוף- סוף קמה במשרד התחבורה הנהגה שהבינה את חומרת המצב והבינה כי יש לנקוט צעדים לאלתר כדי לפתור בעיות אלה".
 
שפר מציין כי בתקופה האחרונה ציבור המשתמשים בהובלה הימית היה עד למעורבות פעילה ולעשייה של ממש בפתרון הבעיות ומזכיר את השתתפות נציגים בכירים ממשרד התחבורה בכנסי המשתמשים בהובלה ימית, את הקמתה של ועידת טוניק לבחינת המערכות התחבורתיות –נמליות בישראל, את הקמת צוות ההיגוי לבחינת המערך התפעולי בנמלי חיפה אשדוד ואת קידום ההחלטה בממשלה על תוכנית האב לפיתוח נמלי ישראל. "במהלך כל אלה", כותב שפר, "זכינו כי עמדותינו יישמעו ויזכו להתייחסות ראויה ולראשונה ראינו צעדים ממשיים לשיפור המצב".
 
שפר מוסיף ומציין כי "לפעילות זו היו תוצאות מיידיות: תוך ימים ספורים פחתה הצפיפות הבלתי נסבלת בנמלי ישראל, ואנו רואים תקווה של ממש לפתרון שורשי הבעיות בנמלים ובהובלה הימית, בשלום ובמלחמה, כבר בעתיד הנראה לעין".
 
"כולי תקווה", מסיים שפר את מכתבו לשר מופז, "כי תוסיפו, באותה נחישות, לפעול ליישום ההמלצות ולמימושן" ומודה לשר על הסיוע שהוא בגדר "הצלתו של סחר החוץ הישראלי".