שפר לברוש: הפרישה מהאיגוד – "מטעמים אישיים ובלתי ענייניים"

לטענת יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ראשי ארגונים כלכליים וחברות כלכליות מובילות הביעו פליאה על הצעד. טוען: "צבי פלדה מכשיל את ההתאחדות בצורה מחפירה ולא אחראית"


00:00 ,10.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ראשי ארגונים כלכליים וחברות כלכליות מובילות הביעו פליאה על הצעד. טוען: "צבי פלדה מכשיל את ההתאחדות בצורה מחפירה ולא אחראית"
 
בהמשך להודעת התאחדות התעשיינים על פרישתה מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה יו"ר האיגוד, מר גד שפר, במכתב אל שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בו הוא מסר כי זה שנים אחדות מנסה מר פלדה להביא לפרישת התאחדות התעשיינים מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
במכתב שהיפנה שפר לאחרונה לנשיא התאחדות התעשיינים, הוא מציין את השתלשלות העניינים אשר גרמה לדעתו להחלטת התאחדות התעשיינים לעזוב את איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ובו הוא טוען כי מר פלדה מכשיל את ההתאחדות "בצורה מחפירה ולא אחראית", וכי מר פלדה בחר שלא להופיע לפגישות ודיונים במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת הכספים באיגוד המשתמשים וכי הוא לא היה נוכח ולו פעם אחת בשנה האחרונה בדיוני איגוד המשתמשים כנציג ההתאחדות. "צר כי מר פלדה הצליח עתה להכשיל את הנהלת ההתאחדות ולהביא לפרישה מיותרת מטעמים אישיים ובלתי ענייניים".
 
לטענת שפר, גם ראשי ארגונים כלכליים שונים (בהם נשיא לשכת הספנות, יו"ר איגוד סוכני המכס ואחרים) וראשי חברות כלכליות מובילות, הביעו פליאה על צעדיו של מר פלדה.
 
שפר מוסיף וכותב לנשיא התאחדות התעשיינים כי "במצב של משבר כלכלי חמור, כפי שנמצאות בו עתה מדינת ישראל וכלכלת העולם כולו, עלינו ללכד כוחות ומאמצים למען הציבור שאנחנו משרתים, ולא לפלג ולהחליש משיקולים של אגו והתנצחויות קטנוניות".
 
נציין כי העתקים ממכתבו של שפר הועברו אל אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, יהודה שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, דני קטריבס, מנהל אגף סחר חוץ וקשרים בינ"ל, דב מרום, מנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי האיגוד, אשר הוקם ב-1964, ממשיך בפעילותו הרגילה למען כל בעלי המטענים בישראל, יצואנים ויבואנים מכל המגזרים, ולנוכח השפעות המשבר הכלכלי על הספנות העולמית, אף מגביר את פעילותו מול חברות ספנות (וקונפרנסים ימיים מחוץ לאירופה), תוך שיתוף פעולה הדוק עם איגוד המשתמשים האירופאי, שהאיגוד הישראלי חבר בו.
 
מהתאחדות התעשיינים בחרו שלא להגיב לדברים.