שלמה שרון למ"מ מנהל רשות המסים: אין מנוס מהפעלת משמרת ב' במשקף

יו"ר ארגון הגג ציין כי עקב הגידול הרב בהיקף הסחר של מדינת ישראל אין מנוס מהפעלת משמרת ב' במשקף. כיום מכולות אשר זקוקות לשיקוף מקבלות תור של חמישה ימי המתנה ויותר. רשות המסים בתגובה: אנו פועלים לקראת הפעלת משמרת שנייה


00:00 ,06.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ארגון הגג ציין כי עקב הגידול הרב בהיקף הסחר של מדינת ישראל אין מנוס מהפעלת משמרת ב' במשקף. כיום מכולות אשר זקוקות לשיקוף מקבלות תור של חמישה ימי המתנה ויותר. רשות המסים בתגובה: אנו פועלים לקראת הפעלת משמרת שנייה
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, הוציא בשבוע שעבר מכתב חריף למ"מ מנהל רשות המסים, מר יהודה נסרדישי שעניינו הניצול הירוד של משקף המכולות באשדוד אשר גורם לעיכובים בשחרור מכולות.
 
מר שרון כותב במכתבו, אשר עותקים ממנו נשלחו לאוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, עמי סגל, ראש מינהל המכס ולאלי פולק, גובה מכס חיפה, כי ארגונו מתריע זה זמן רב על בעיות בהיקף "חסר תקדים" הנגרמות מהעובדה שמשקף המכולות באשדוד אינו עובד בהיקף הדרוש ובשל כך נגרמים עיכובים למטעני היבוא.
 
שרון ציין במכתבו כי בימים האחרונים ארגונו מקבל דיווחים כי מכולות אשר הוגשו להתרה מקבלות תור של חמישה  ימים  ויותר לבדיקת שיקוף, דבר הגורר עלויות אחסנה גבוהות ביותר לציבור היבואנים.
 
שרון ציין בנוסף כי ארגון הגג של סוכני המכס המשלחים הבינלאומיים חוזר בקביעות על הדרישה כי עקב הגידול הרב בהיקף הסחר של מדינת ישראל אין מנוס מהפעלת משמרת ב' במשקף דבר אשר יביא לקיצור ימי ההמתנה ולהפחת ניכרת בעלויות היבוא למשתמשים.
 
"ציבור היבואנים וסוכני המכס לא יוכל לעבור לסדר היום ולאפשר את המשך המצב הקיים", מציין שרון במכתבו למ"מ מנהל רשות המסים, ודורש כי הנהלת רשות המסים תנקוט ביוזמה לקיצור זמני ההמתנה על ידי הארכת שעות העבודה במשקף.
 
מרשות המסים בישראל נמסר בתגובה כי: אתר המשקף בנמל אשדוד היה סגור בשבוע שעבר למשך 3 ימים וזאת בשל עבודות תחזוקה הכרחיות ובדיקות קרינה, המחויבות להתבצע פעמיים בשנה. בימים כתיקונם, עובדים באתר המשקף מעבר לתפוקה המלאה, בתפוקה גבוהה בכל קנה מידה. יתרה מזאת, רשות המסים פועלת לקראת הפעלת משמרת שנייה באתר. לעת הזאת, אנו פועלים מול  נציבות שרות המדינה לקבלת אישורים באשר להסדר העסקת העובדים.