שלמה שרון:"יש עם מי לדבר בחברת נמל אשדוד"

ארגון התאגידים של סוכני המכס קיים אתמול יום עיון בנושא הרפורמה בנמלים, בלשכת המסחר ת"א,בו לקחו חלק הנהלת חברת נמל אשדוד וקרוב ל- 50 מחברי ארגון התאגידים


00:00 ,09.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון התאגידים של סוכני המכס קיים אתמול יום עיון בנושא הרפורמה בנמלים, בלשכת המסחר ת"א,בו לקחו חלק הנהלת חברת נמל אשדוד וקרוב ל- 50 מחברי ארגון התאגידים.

יום העיון נערך כדיון פתוח שבמסגרתו הועלו לדיון שורת נושאים המעסיקים את סוכני המכס והמשלחים בעבודתם מול הנמל.

שלמה שרון, יו"ר הארגון, פתח את יום העיון ונשא דברי ברכה. הוא בירך על עצם הדיאלוג והמפגש ואמר כי "יש תחושה שיש עם מי לדבר".

רו"ח איריס שטרק יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, סקרה את מדיניות חברת נמל אשדוד אשר במרכזו שרות ללקוח, קצור זמני המתנת אוניה וגישה עסקית. היא הציגה בפני הנוכחים מצגת בנושא השינוי המבני בנמלים.

שטרק נשאלה אודות שטחי עורף הנמל והיא ציינה בהקשר זה כי אמנם הם שייכים לחנ"י אך לנמל יש אינטרס לתמוך ולעזור לכל הלקוחות גם בתחומי ההתקשרות עם חברת נמלי ישראל. עוד העלתה שטרק סוגייה מעניינת של יצירת פורום שיאחד את כל נותני השרותים בתחום הנמל כמו משרד הבריאות, משרד החקלאות, המכס, מכון התקנים ועוד, על מנת שכל המערכת תתפקד בהרמוניה לטובת המשתמשים בנמל.

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, הציג מצגת על מערך התפעול בנמל ועניין את הנוכחים בתכנית השער החדש בפרוייקט היובל שבו יהיו 32 כניסות ויציאות. חברי הארגון שאלו שאלות הקשורות הן במבנה הנמל והן בתפעולו השוטף.

בין היתר הועלת סוגיית חיבור המסוף החדש לקווי הרכבת ודיברו על נחיצותו של פתיחת קו רכבת מנמל היובל החדש. סגיס, ציין שהוא מודע לנחיצותו של הקו, הדגיש את הצורך להמשיך וללחוץ על קידום ערוגת הרכבת. כמו כן ציין כי מתקיימים מגעים עם חברות גדולות שתפקודנה את נמל אשדוד.

עוד אמר שוקי סגיס, במענה על שאלת חכירת שטחי אחסנה בתוך הנמל וגביית "תעריפים סבירים", כי הנושא נבדק ויטופל. 
 
אייל נייגר, היועץ המשפטי של חברת נמל אשדוד, הציג בפני הנוכחים את ההיבטים המשפטיים וסביבת הרגולציה בה פועלת חברת נמל אשדוד. הוא ענה על שאלות שהועלו בדבר תביעות נזקים שנגרמים בנמל ואמר כי נושאים אלו נמצאים בטיפול ונלמדים.