שטרק רוצה הנפקה. חרמש בעד ביקורת בונה. בן הרוש תוקף

בכנס איגוד המשתמשים ציינה שטרק כי יש לסיים מיד את תהליך הפחתת דמי השימוש והשלמת הרפורמה בתעריפים. יו"ר חברת נמל חיפה ציין את הגידול בפעילות הנמל ברבעון הראשון והוסיף כי ביקורת על הרפורמה צריכה להיות בונה ואחראית. וגבי בן הרוש מחכה שהחמאס יחזור בתשובה


00:00 ,24.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בנוסף ציינה שטרק כי יש לסיים מיד את תהליך הפחתת דמי השימוש והשלמת הרפורמה בתעריפים. יו"ר חברת נמל חיפה ציין את הגידול בפעילות הנמל ברבעון הראשון והוסיף כי ביקורת על הרפורמה צריכה להיות בונה ואחראית. וגבי בן הרוש מחכה שהחמאס יחזור בתשובה
 
"יש להתקדם במהלך ההפרטה ולאמץ מודלים בינלאומיים בהם המעורבות הממשלתית מצומצמת", כך אמרה איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, בכנס איגוד המשתמשים שנערך אתמול בתל אביב. שטרק, שחזרה השבוע מפסגת נמלי סין 2006, ציינה כי יש להתייחס לנמל כחלק מהעולם הגלובלי ולשאוב דוגמה מנמלי המזרח הרחוק כדוגמת סין בו אוחזת הממשלה כ-10% מהבעלות בחברות הנמל והלוגיסטיקה.
 
"הפחתת המעורבות הממשלתית בנושאים כגון שכר, תעריפים ותוכניות פרישה והגברת הגמישות הניהולית בקבלת החלטות בחברה יחזקו את יצירת התחרות בתנאי שוק חופשי בין הנמלים".

"יש להבין כי הרפורמה קיימה רק את תהליך התאגוד, השלב הבא הוא ההפרטה. יש לנו חלון הזדמנויות ויש להוביל את הנמל להפרטה תוך 3.5 שנים ואף קודם לכן. ההנפקה תהווה אמצעי לגיוס הון בתנאים נוחים ככלי לפיתוח הנמל וסביבתו ולכניסת משקיעים בינלאומיים מומחים בנמלים. המשימה המרכזית שלנו היא השבחת ערך החברה, בשיתוף העובדים ורתימתם לתהליכי שינוי", הוסיפה שטרק.
 
בנוסף ציינה שטרק כי יש לסיים מיד את תהליך הפחתת דמי השימוש והשלמת הרפורמה בתעריפים, כל זאת תוך הגנה על רווחיות החברה. "השינוי הנו תהליך הדרגתי של הטמעת חזון ואסטרטגיות בשילוב עם מדיניות ממשלתית תומכת ומשחררת חסמים בירוקרטיים".
 
עוד ציינה שטרק כי "התחרות והצמיחה בענף הנמלים תושג כאשר הנמלים יעסקו בתחומים נוספים וירחיבו את הפעילות העסקית וביניהם תחומי הלוגיסטיקה, שילוח ועוד. מצב זה יביא להגדלת התעסוקה באזורי הנמלים ויביא לצמיחה כוללת ועל כן יש להותיר לנמלים הון להשקעות ופיתוח".
 
דוד חרמש, יו"ר חברת נמל חיפה, ציין בדבריו כי הוא מקבל את הביקורת. "יש עוד הרבה מה לעשות בנמלים, אבל ביקורת צריכה להיות בונה ואחראית".  חרמש ציין כי נמל חיפה מצליח להתייעל ולשפר את פעילותו. "ברבעון הראשון של 2006 חל גידול של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד".

חרמש  ציין באשר לטענת נציגי הספנות והמשתמשים על שיתוף נציגיהם בדירקטוריונים, כי טענה זו מעט תמוהה, בייחוד לאור העובדה שעד לפני שנה ורבע היה את גוף רשות הנמלים ושם נכחו נציגי איגוד הספנות והמשתמשים – "לא ראיתי שבכל השנים האלה פותחו התשתיות בנמלים", אמר חרמש.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ציין כי המועצה משנה את מדיניותה וכי מהיום והלאה הנהגים יפסיקו לשמש "חיות מחמד", כדבריו, בניסויי הנהלות הנמלים. בן הרוש הוסיף בציניות כי הוא מחכה ליום בו יוקם מעבר ימי חדש בעזה – יום בו "החמאס יחזור בתשובה", כדבריו. בן הרוש הוסיף כי הוא לא רואה שום תחלופה בנמלים, והדגיש כי המצב ששרר ביום שישי שעבר בנמל אשדוד, כאשר הורה לנהגי המשאיות לנטוש את הנמל אומר דרשני.