רשות החברות תגבש עמדתה לגבי הסכם העבודה בנמל אשדוד עד מחר

בדיון שנמשך אמש עד חצות הודיעה הנהלת חברת נמל אשדוד כי אי אישור ההסכם יביא להחרפת יחסי העבודה בנמל. לשכת הספנות בהודעה מהבוקר: קיים חשש חמור כי נמל אשדוד יושבת מעבודה ביום חמישי בחצות


00:00 ,07.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שנמשך אמש עד חצות הודיעה הנהלת חברת נמל אשדוד כי אי אישור ההסכם יביא להחרפת יחסי העבודה בנמל. לשכת הספנות בהודעה מהבוקר: קיים חשש חמור כי נמל אשדוד יושבת מעבודה ביום חמישי בחצות
 
‏בפגישה שנערכה אתמול בערב (6.3.07), בהשתתפות יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד- איריס שטרק ומנכ"ל החברה- שוקי סגיס, שמעון בן חמו- סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות ויוסי כהן- משנה לממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, הודיעה רשות החברות כי בכוונתה לבחון את ההסכם שנחתם עם ועד עובדי תפעול בנמל ולגבש את עמדתה עד ליום חמישי הקרוב (מחר). כזכור, טיוטת ההסכם אושרה לפני כשבועיים על ידי דירקטוריון החברה והועברה כמתחייב לאישור רשות החברות והממונה על השכר באוצר.
 
יו"ר חברת נמל אשדוד איריס שטרק, הודיעה בדיון כי אי אישור ההסכם יביא באופן מיידי להחרפת יחסי העבודה בנמל. לדבריה, מדובר בהסכם טוב שהושג על בסיס שיקולים כלכליים ועסקיים ומתוך הבנה שיש להעדיף את טובת הנמל, צמיחתו ושגשוגו כיעד עיקרי. היא הדגישה כי מנכ"ל הנמל, אשר ניהל את המגעים עם העובדים, פעל על בסיס מתווה מוסכם. לדבריה, ראשי התעשיינים ולשכת הספנות, אשר נכחו במו"מ עם העובדים כמשקיפים, תומכים באישור ההסכם. ההסכם מאפשר לחברת הנמל להמשיך את מגמת הצמיחה המואצת בפעילות הנמל ועלותו אל מול פוטנציאל הגידול העסקי בנמל הינה מינורית. העלות הישירה של המשך סכסוך העבודה מהווה פגיעה קשה בנמל ועל כן ההסכם עומד הן במבחן הציבורי והן במבחן הכלכלי-עסקי.
 
דירקטוריון חברת נמל אשדוד ביקש מרשות החברות לאשר את טיוטת ההסכם שגובש עם שני ועדי העובדים בנמל ולהגיע למערך הסכמות כולל עם הוועדים בנמל. מהלך זה, לטענת הנהלת הנמל, יאפשר המשך הצמיחה של הנמל לטובת ציבור הלקוחות, העובדים והמשק הישראלי.
 
לדברי שטרק, "רשות החברות צריכה להבין כי לאחר יישום הרפורמה השקט התעשייתי הוא המפתח להמשך הצלחתו של הנמל. יש להעדיף כיום שיקולים עסקיים כלכליים על פני שיקולים אחרים. אנו מעוניינים להמשיך ולנצל  את המומנטום ולהתרכז בעשייה ובמינוף הצמיחה. אי אישור ההסכם יוביל לערעור השקט התעשייתי בנמל ויפגע במרקם האמון השברירי שבין העובדים וההנהלה. יש להבין שהגעה למבוי סתום תטיל את האחריות למצב שייווצר אל פיתחה של רשות החברות.  כל שינוי בהסכם חייב להיעשות בהסכמת כל הצדדים".
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, אמר בדיון כי, "אי אישור טיוטת ההסכם משמעותו יישום מיידי של סכסוך העבודה עליה הכריזו ההסתדרות וועדי העובדים דבר שיוביל לפגיעה קשה בלקוחות הנמל. אנו עלולים להפסיד את כל ההישגים עליהם עמלנו בשנתיים האחרונות והצלחנו להציג תוצאות חיוביות הן בהיקף העסקים, בשיפור השירות ללקוח ובכינונם של קווי שירות חדשים. נמל אשדוד ביסס עצמו כמתחרה אמיתי" בשוק הנמלים".
 
סגיס ציין כי המשא ומתן הנוכחי עם העובדים התנהל כפי שהתנהלו דיונים קודמים עם העובדים ומעבר לכך, משא ומתן זה היה מתוקף סכסוך העבודה עליו הכריזו העובדים, ונעשה בתיאום עם משרדי הממשלה – התחבורה והאוצר ובהשתתפות ראשי ארגוני הלקוחות הימיים כמשקיפים.
 
בתוך כך יצאה הבוקר לשכת הספנות בהודעה לפיה מנתונים וממידע שהצטבר, קיים חשש חמור כי נמל אשדוד יושבת מעבודה ביום חמישי ה- 8.3.07 בחצות (בלילה שבין  ה- 8.3 ל- 9.3). "אנו מקווים כי טיוטת ההסכם עם עובדי הנמל תאושר בהקדם ובכך תימנע ההשבתה אבל מציעים לחברינו להתארגן בהתאם", נכתב.