ראובן צוק תוקף את נמל אשדוד: גורם לנזקים אדירים במשק הישראלי

נשיא לשכת הספנות מדווח כי על פי הנתונים בידיו זמני ההמתנה מחוץ לנמל אשדוד עומדים כרגע על 5-6 ימים לאוניות מטען כללי ובין יום-ליומיים לאוניות מכולה. ציין כי קיים מחסור חמור של כ"א ברציפים. נמל אשדוד בתגובה: ההנהלה נמצאת בהליך מתקדם של קליטת 90 עובדים חדשים


00:00 ,05.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות מדווח כי על פי הנתונים בידיו זמני ההמתנה מחוץ לנמל אשדוד עומדים כרגע על 5-6 ימים לאוניות מטען כללי ובין יום-ליומיים לאוניות מכולה. ציין כי קיים מחסור חמור של כ"א ברציפים. נמל אשדוד בתגובה: ההנהלה נמצאת בהליך מתקדם של קליטת 90 עובדים חדשים
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, אמר היום כי "ההמתנה בנמל אשדוד הולכת ומחמירה, הן בתוך הנמל והן מחוצה לו. אני מתריע על פגיעה כלכלית חמורה למדינה ככל שההמתנה בנמל תימשך". 

צוק דיווח כי הנתונים שבידו מצביעים נכון לכרגע על זמני המתנה מחוץ לנמל אשדוד כדלקמן -
 
אניות מטען כללי כ- 5-6 ימים לאוניה, אניות מכולה בין יום ליומיים
 
צוק הוסיף כי "בשלב זה ממתינות בתורן 24 אניות מחוץ לנמל והמצב הולך ומחריף. בנוסף, ברציפים העבודה מתנהלת בעצלתיים בשל מחסור בידיים עובדות". צוק ציין כי הנזק לכלכלה הישראלית מוערך במיליוני שקלים.
 
"לכל האוניות ובפרט לאוניות המטען הכללי נגרמים נזקים כבדים בגין ההמתנות שהגיעו כבר למעל 5 ימי עבודה לאוניה ובעקבותיהן שיבושים חמורים לזמני הפלגות  של האוניות ועיכובים ממושכים ליבוא וליצוא".
 
נשיא לשכת הספנות הוסיף: "צר לי כי נמל אשדוד לא שעה לדרישותינו לגייס כוח אדם נוסף לפני עונת החורף ובעקבות כך גרם וגורם לציבור חברינו וללקוחות הנמל כולם נזקים אדירים.
 
מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הנהלת חברת נמל אשדוד נמצאת בתהליך קליטה מתקדם של כ-90 עובדי תפעול סווארים בנמל, ואנו מעריכים כי תהליך הקליטה יסתיים בקרוב. הנהלת הנמל עושה את המיטב על מנת לייעל את העבודה ברציפים, הן מבחינת ציוד והן מבחינת כוח אדם, למען שיפור השירות ללקוחות הנמל".