ראובן צוק, מנכ"ל חברת אלאלוף: "אלאלוף – חברה עם הפנים ללקוח"

חברת אלאלוף ושות' ספנות מציינת השנה 84 שנות פעילות, החברה היא אחת מחברת הספנות הותיקות הפועלות היום בענף. להלן ראיון שנערך לאחרונה עם מר ראובן צוק, מנכ"ל אלאלוף


00:00 ,28.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת אלאלוף ושות' ספנות מציינת השנה 84 שנות פעילות, החברה היא אחת מחברת הספנות הותיקות הפועלות היום בענף. משרדיה הראשיים ממוקמים בתל-אביב עם סניפים באשדוד, חיפה ואילת. כיום לחברה קבוצה של חברות בנות: אינטרדל- חברת שילוח בינ"ל ומכס, אייל מטענים –חברת משאיות לתובלה יבשתית, מסוף 207 – מסוף מטענים המשמש כתחנת האחדה פיצול ואחסון, מסוף 208 - מסוף למטענים חופשיים, מרין קונטיינרס - מפעל לתיקון מכולות, בנית מבנים טרומיים ממכולות ואיחסון מכולות ריקות ומשרדי נסיעות עידו ואלאלוף דולפין.

החברה בבעלות משפחתית פרטית, כאשר בני הדור השני יעקב ומשה אלאלוף מנהלים היום את החברה. נפגשנו עם ראובן צוק מנכ"ל החברה לפני מספר שבועות לראיון אודות החברה.


שאלה: מהו ייחודה של אלאלוף?
תשובה: חברת אלאלוף הינה חברה פרטית שנוסדה בסלוניקי יוון בשנת 1919 ומאז 1932 פועלת בישראל. בהיותה אחת החברות הוותיקות והמנוסות בישראל משלבת החברה בתוכה מנהלים ועובדים עתורי נסיון מחד ויכולת אישית גבוהה מאידך. תדמיתה החיובית של החברה משתקפת כל יום בקהל הלקוחות הנאמן שחלק ממנו תומך בנו כבר שנים רבות ובעיקר בשל שירות אישי ומסור וככל שניתן תפור במיוחד לצרכיו של כל לקוח ולקוח.


שאלה: לאורך השנים קמו ונפלו חברות ספנות רבות, מה לדעתך הגורם שהצליח לבסס את החברה כאחת מהמובילות בשוק? מהו היתרון היחסי שלה על פני חברות אחרות ?
תשובה: כפי שאמרתי השילוב בין מסורת ונסיון העבר, וצוות עובדים צעיר דינמי ומיומן הינם הבסיס לכל מגוון השירותים שאנו נותנים ללקוח הישראלי.


שאלה: מה הם השירותים היחודיים לכם?
תשובה: אנו מייצגים בארץ, בין היתר, את חברת ראובן צוק, מנכ"ל חברת אלאלוף: "אלאלוף – חברה עם הפנים ללקוח""גרימלדי". זו חברה הפועלת כאן כבר כ- 35 שנים. "גרימלדי" פועלים ב"נישה" מאד מתמחה של אניות גלנוע. כולן אניות חדשות וחדישות הפורקות וטוענות כל מטעניהן בנסיעה. האניות בנויות להובלת מכולות, מטען כללי אחיד, רכבים וציוד כבר אחר. באניות ציוד שינוע משלהן הכולל מלגזות, עגלות וגוררים. למעשה מסוגלות אניות אלו לפרוק ולטעון כל מטעניהן ללא צורך בשימוש באמצעי נמל (למעט רציף) במהירות וללא נזקים. זוהי שיטת תובלה ההולכת ומתפתחת ואלאלוף היו מהראשונים שהביאו ארצה (בשיתוף גרימלדי) אניות מסוג זה. בישראל אנו משווקים את הקווים Euromed, Adriatic וה- Westmed של החברה.

כיום עם התרחבות שירותי גרימלדי בישראל אנו מוסיפים ממש בימים אלו שרות נוסף של הובלה במשאיות מישראל לאירופה (דרך איטליה) המושתת כולו על הובלה בגלנועים ועל ימי פריקה קבועים בכל נמל ונמל. לשירות החדש ביקוש רב ואנו צופים לו הצלחה רבה כבר בזמן הקרוב.

בנוסף הקימה חברת אלאלוף בשנים האחרונות רשת של חברות בנות כולן בענף התובלה והלוגיסטיקה (שילוח בינ"ל, אחסון, אחסנה חופשית, תובלה) המאפשרת לנו לתת לכל לקוח סל שירותים או שירותים חלקיים לפי בחירתו. הובלה ימית/אוירית, מטען חלקי או מכולה מלאה, שרות מדלת לדלת, אחסון, אחסון חופשי וכו'. אנו תופרים לכל לקוח את היקף השירות הרצוי לו ונותנים לו בעזרת שילוב חברות הבנות קשת של שירותים נלווים.


שאלה: אתם מייצגים חברות ספנות רבות. האם נוצרות בעיות מיוחדות עקב כך?
תשובה: ראשית אנו גאים להיות אחד הסוכנים העצמאיים היחידים בישראל המייצגים כאן חברות שונות (Multi Agent), תוך שמירה על האינטרסים של כל קו וקו בנפרד, כולם תחת אותה קורת גג. בנוסף לגרימלדי, אנו מייצגים בארץ את חברת ישקונט עם שירותי מכולות מאירופה – מזרח רחוק – דרום אמריקה ומערב אפריקה. וכן את NYK היפנית עם שירותים מהמזרח הרחוק לארץ של רכבים ומכולות, את UFS – שירותי אניות ההזנה מהגדולים בים התיכון המובילות למעשה כמעט כל המכולות של הקווים הגלובלים שאינם פוקדים את ישראל, ואת קווי אוניות סיור Royal Olympic - אוניות נוסעים מפוארות שפעלו שנים רבות בארץ. כרגע ובשל המצב הבטחוני בוטלה פקידת האוניות בישראל אולם אין ספק שכאשר ישתפר המצב תחזורנה גם אוניות אלו אלינו.

על מנת לאפשר לנו ייצוג נכון של כל קו וקו הקמנו במשרד הראשי יחידות מטה יעודיות לכל קו (Desk). כל "דסק" כזה מטפל רק בקו אחד. אנשי המכירות של החברה ולאלאלוף רבים כאלו, עובדים לפי חלוקה גיאוגרפית ומכסים כל שטח מדינת ישראל.


שאלה: נמל היובל באשדוד ונמל הכרמל בחיפה – כיצד הם משתלבים בתוכניותיכם העתידיות?
תשובה: אנו מברכים על כל פיתוח וגידול בשטחי ראובן צוק, מנכ"ל חברת אלאלוף: "אלאלוף – חברה עם הפנים ללקוח"הנמלים וברציפים נוספים ואין ספק כי התוספת והגידול הצפויים רק ישפרו תפקוד הנמלים. לצערי הנהלת רשות הנמלים מזניחה ההווה והתוצאות לפנינו. בשני הנמלים ובפרט באשדוד קיים חוסר משווע של ידיים עובדות. למרות כל ההבטחות פשוט אין "ידיים" לעבודה. אוניות ממתינות מחוץ לנמלים ובתוך הנמלים ורק מאחר ורנ"ר נמנעת מסיבות הידועות רק להם מגיוס כח אדם נוסף. בשנת 2003, מיתון בארץ, ירידות בהיקף הפעילות של 2 הנמלים, אין אוניות נוסעים, ירידה במספר האוניות הקונבנציונליות ובישראל כבישראל המתנות, עיכובים והמתנות.

לדעתי גיוס מיידי של לפחות 100 עובדים לכל נמל הינו צורך הכרחי ואם לא ייעשה אנו נמשיך ונחייה במציאות של המתנות ושיבושים בלוחות זמנים. הנזק לפעמים בלתי הפיך וכאמור רק להנהלת רשות הנמלים הפתרונות.


שאלה: מהו הדגש בפעילותכם ?
תשובה: אנו ארגון שבמרכזו הלקוח. כל פעילותנו מוקדשת למצוא לכל אחד ואחד מלקוחותינו פתרון לוגיסטי המתאים לו ולארגון שלו. אנו עושים זאת בעזרת כח אדם מיומן ומסור שאיכות השרות הוא קו מנחה בעבודתו. היינו סוכנות האוניות הראשונה בישראל לקבלת תו תקן ISO 9000 ואנו עומדים בימים אלו לקראת הסמכה לקו התקן החדש ISO 9001: 2000 המתרכזת בעיקר באיכות מערכת הניהול.


שאלה: מה המדיניות שלכם בנושא חברות הבנות?
תשובה: כל חברות הבת פועלות בצורה עצמאית, עם מערכות כספים עצמאיות, תוך מתן שרותים לכלל השוק וללא כל העדפה לחברת האם – אלאלוף. הכוונה היא לאפשר ללקוח שירות שלם הכולל הובלה מדלת לדלת, אחסנה, הובלה חלקית, הובלה אווירית, הובלה יבשתית, הובלה מפוצלת ממקומות שונים. אין הכרח לקבל את כל השרותים באמצעות הקבוצה, אלא ניתנת ללקוח האפשרות לקבל רק חלק מהשרותים ואת שאר השרותים במקומות אחרים.


שאלה: כיצד נראה לכם העתיד?
תשובה: כמו כל המשק הישראלי גם אנו עוברים תקופה קשה ובה אנו נאלצים לקצץ בהוצאות ולהתייעל. יחד עם זאת זו גם תקופה בה אנו משקיעים בתשתיות הקיימות ומשפרים הקיים, אם באמצעות שירותים נוספים, אוניות חדישות יותר ובמכלול שירותים משלימים רחב וטוב יותר. כחברה שעיקר פעילותה הסחר הישראלי, אנו מכינים עצמנו לקראת השיפור הכלכלי הצפוי ואין לי ספק שכאשר יגיע, אנו נהייה שם מאורגנים ומוכנים עם האוניות המתאימות וכל השירותים המיוחדים שלנו.