קונפרנס EMTA: בוטל היטל הצפיפות בנמל חיפה

היטל הצפיפות יבוטל החל מ-1 בספטמבר. ההיטל הצפיפות בנמל אשדוד הופחת מ-22.5 דולר ל-15 דולר למכולה 20'. נמל אשדוד בתגובה: ההפחתה נקבעה על פי הצפיפות בזמן בה שימש הנמל כנמל יחיד ומרכזי במדינה


00:00 ,31.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

היטל הצפיפות יבוטל החל מ-1 בספטמבר. ההיטל הצפיפות בנמל אשדוד הופחת מ-22.5 דולר ל-15 דולר למכולה 20'. נמל אשדוד בתגובה: ההפחתה נקבעה על פי הצפיפות בזמן בה שימש הנמל כנמל יחיד ומרכזי במדינה
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית מדווח כי מגעיו עם קונפרנס צפון-מערב אירופה-ישראל עלו יפה וכי בוטל היטל הצפיפות בקווי קונפרנס צפון-מערב אירופה-ישראל (EMTA) בנמל חיפה וכי הופחת ההיטל בנמל אשדוד.
 
כזכור, בעקבות טענות נציגי הקונפרנס כי במהלך שלושת החודשים פברואר-אפריל 2006 נוצרו בנמלי חיפה ואשדוד המתנות ושהיות אניות חריגות מהרגיל, ולאחר דיונים ממושכים, הוסכם בחודש מאי בין איגוד המשתמשים בהובלה ימית לבין נציגי הקונפרנס כי כפיצוי על נזקי הצפיפות בחודשים פברואר-אפריל 2006 ייגבה היטל צפיפות במשך 3 חודשים בשיעור של 30 דולר למכולה 20' בנמל חיפה ו-22.5 דולר למכולה בנמל אשדוד.
 
עתה, עם תום התקופה, ולאחר בדיקת הנתונים בנמלים, פנה האיגוד לנציגי הקונפרנס וסיכם אתם על ביטולו המוחלט של היטל הצפיפות בנמל חיפה החל מ-1 בספטמבר 2006 והפחתת ההיטל בנמל אשדוד ל-15 דולר למכולה 20'. איגוד המשתמשים מוסר כי שינויים אלה יביאו לחיסכון של מעל 40 מיליון דולר בשנה למשק.
 
כזכור, בחודש המלחמה פקדו את נמל חיפה 57 אוניות בלבד לעומת 167 אוניות בתקופה המקבילה אשתקד, דבר המהווה ירידה של כ-65% במספר הפקידות. מנגד לכך, בנמל אשדוד היתה עלייה במספר האוניות אשר פנו אליו בשל המצב הביטחוני בנמל חיפה, והעלו, כתוצאה מהמלחמה, את הצפיפות בנמל.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר: "אנו שמחים כי קונפרנס צפון-מערב אירופה-ישראל החליט להפחית את היטל הצפיפות בנמל אשדוד ב-33.3%, מ-22 דולר ל-15 דולר למכולה 20 רגל. יחד עם זאת, הפחתה זו נקבעה על פי הצפיפות בנמל בתקופת המלחמה, בה שימש הנמל כנמל יחיד ומרכזי במדינת ישראל".
 
איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, הוסיפה: "אנו מברכים על ההחלטה להפחית את היטל הצפיפות וכי מאמצינו המתמשכים מתחילים להניב פרי. יחד עם זאת, ההחלטה על הפחתת ההיטל וחישובו נקבעו בין היתר בתקופת הלחימה בצפון בה נמל אשדוד הפגין עמידה איתנה עם תפוקות מרשימות תוך שהוא מהווה הנמל היחיד לפעילות הסחר של מדינת ישראל. אנו נמשיך לפעול, יחד עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לביטולו המוחלט של היטל הצפיפות בנמל אשדוד".

דב מרום, מנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מסר בשיחה עם port2port כי האיגוד ממשיך בבדיקה לגבי ביטול היטל הצפיפות בנמל אשדוד וכי יש לשער כי היטל זה יבוטל ברבעון הקרוב, כלומר, בתחילת 2007.