צים בתגובה להאשמות סוכני המכס: היקף הפניות למרכז המידע עלה עד לפי שישה בעקבות השביתה בנמלים

אמש שיגר יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס מכתב למנכ"ל צים תחת הכותרת: "קריסה מוחלטת של מרכז המידע של צים ודיזנגוף בחיפה" ; הנהלת צים: "קיבלנו בהפתעה את מכתבך בנדון, אשר על פניו נוסח לצרכים תקשורתיים ולאו דווקא ענייניים"


00:00 ,02.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אמש שיגר יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס מכתב למנכ"ל צים תחת הכותרת: "קריסה מוחלטת של מרכז המידע של צים ודיזנגוף בחיפה" ; הנהלת צים: "קיבלנו בהפתעה את מכתבך בנדון, אשר על פניו נוסח לצרכים תקשורתיים ולאו דווקא ענייניים"

"קיבלנו בהפתעה את מכתבך בנדון, אשר על פניו נוסח לצרכים תקשורתיים ולאו דווקא ענייניים", הגיבו הבוקר יוחנן וולך – מנהל אזור ישראל וד"ר יורם זבה – מנכ"ל צים, לפנייתו של אמיר שני – יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, בה תקף שני את רמת השירות של מרכז המידע של צים.

כידוע, המערך הקדמי של צים מורכב, בין השאר, ממרכז המידע, המתמחה בעיקר במתן שירותים לעמילי מכס, ובנוסף לו פועלות מחלקות היבוא והיצוא של דיזנגוף בנמלים השונים, כולל חוליית הקישור, ביחד עם מערך המכירות המצוי בקשר ישיר עם הלקוחות השונים.

לדברי, וולך וזבה מערך כולל זה בנוי לתת שירותים בהיקף מסוים הנגזר מהצרכים המשתנים, אולם בזמן השביתה האחרונה של הנמלים ולאחריה, היקף הפניות עלה עד לפי שישה ולכן נוצר לחץ חריג על כל היחידות כולל המרכז אשר הם משתדלים להקטין. "יחד עם זאת, בין לחץ זה לבין "קריסה מוחלטת" של השירות כנטען על ידך, המרחק רב. אגב להזכירך, כי אין המדובר בשביתה או עיצומים אצל חברתנו".

"הפיסקה האחרונה במכתבך, בכל הכבוד, חוטאת בחטא הדמגוגיה, אולם גם לגופו של עניין אינה במקום. אילו טרחת ללמוד את "האיתותים" על בסיס עובדות, תחת דברי רכילות סתמיים, היה נגלה בפניך כי על אף התחרות, נתח השוק של חברתנו במטעני יצוא ויבוא מישראל עלה באופן משמעותי בשנים האחרונות. חברת צים ראתה תמיד, ורואה גם עכשיו את השוק הישראלי כשוק אסטרטגי, משקיעה ותומכת בלקוחותיה, פוקדת כמעט בכל קוויה את ישראל – דבר שאין היא עושה באף נמל אחר בעולם", נכתב בתגובה.

בהנהלת צים ציינו כי הם זכו לקבל טלפונים, ומסרים בכתב, הסותרים לחלוטין את תוכן מכתבו של אמיר שני.