צוק שב ומתריע על המצב החמור בנמל אשדוד

נשיא לשכת הספנות מציע לחברי לשכתו להפנות אוניות לנמל חיפה וליידע את בעלי הקווים והאוניות על המתרחש באשדוד. נמל אשדוד בתגובה: אנו מצפים שנשיא לשכת הספנות יוביל את התמיכה בחברת הנמל למען יישום סדרי מנהל תקין


00:00 ,27.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות מציע לחברי לשכתו להפנות אוניות לנמל חיפה וליידע את בעלי הקווים והאוניות על המתרחש באשדוד. נמל אשדוד בתגובה: אנו מצפים שנשיא לשכת הספנות יוביל את התמיכה בחברת הנמל למען יישום סדרי מנהל תקין
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, שב ופנה אתמול לחברי לשכת הספנות בנוגע למתרחש בנמל אשדוד.
 
צוק מציין בפנייתו לחברי הלשכה כי עקב פניית הנהלת חברת נמל אשדוד לבית הדין לעבודה בבקשה לצו המונע מנציגי ועד העובדים להשתתף בוועדת המכרזים "חלה באחת הרעה נוספת ביחסי העבודה באשדוד".
 
צוק אף מצטט את תגובת נמל אשדוד לדבריו מלפני יומיים בה נאמר כי "בעקבות פנייתה של חברת נמל אשדוד לבית הדין לעבודה, החליטו עובדי התפעול לשבש את עבודת הנמל, ללא אישור ההסתדרות"
 
צוק מדווח לחברי הלשכה כי מבדיקות שערכה לשכת הספנות בימים האחרונים מתברר כי הנמל מתקשה לספק צוותי עבודה לדרישת הסוכנים, בעיקר, אבל לא רק, במשמרות בהן נדרשות שעות נוספות מהעובדים, זאת לצד מחסור בעובדים נוספים אחרים.
 
צוק כותב כי "אין ספק שאנו עדים בפעם נוספת, תוך זמן קצר, לעיצומים של העובדים הפוגעים באוניות הנמצאות באשדוד".
 
צוק מציע לחברי לשכת הספנות אשר יש באפשרותם לעשות כן להפנות האוניות והמטענים לחיפה, ולעשות זאת רק לאחר בדיקה והתייעצות עם נמל חיפה לגבי יכולותיו להתמודד עם הדרישות התפעוליות והמסחריות הנובעות מצעדים כאלו.
 
צוק ממליץ בנוסף ליידע בעלי הקווים והאוניות על המתרחש בנמל אשדוד על מנת לשתפם בפתרונות האפשריים.
 
נשיא לשכת הספנות הבטיח לחברי ארגונו כי בכוונת הלשכה להמשיך בניסיונות לזרז את הטיפול במשבר המתמשך בנמל אשדוד.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "אנו מצפים כי נשיא לשכת הספנות ישאף ויעודד מנהל תקין ושקוף בתהליך קליטת עובדים, אותו ביקש באופן חוזר ונשנה, ויתמוך בהנהלת הנמל במאבקה החשוב והצודק לטובת כל משתמשיו ולקוחותיו.
נשיא לשכת הספנות אינו יכול מצד אחד לקרוא לקליטת עובדים והסדרת מדיניות של מנהל תקין, ומהצד השני לא להבין שיישום תרבות ארגונית תקינה, הכרוכה במהלכים משפטיים, מעוררת התנגדות ושיבושים מצד מזכירי הוועדים. גילויי סובלנות ותמיכה במהלך זה של חברת הנמל בימים אלה ישרת את טובת הנמל, לקוחותיו ומשתמשיו לאורך השנים הקרובות.
 
"הצעתו של צוק להפנות קווים לנמל חיפה, בנסיבות הקיימות, היא חסרת תקדים בענף הנמלים בישראל. אנו מצפים שנשיא לשכת הספנות יוביל את התמיכה בחברת הנמל, למען יישום סדרי מנהל תקין".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בנוסף כי היום צפוי להתקיים הדיון בתביעה של חברת הנמל כנגד ההסתדרות בבית הדין לעבודה, מאחר וההסתדרות לא התערבה בנושא ולא פעלה להוצאת חברי הוועד בעלי ניגוד העניינים מוועדת המכרז לקליטת עובדים חדשים. יש לציין כי הנהלת הנמל רואה את השיבושים המתרחשים לאור התביעה בחומרה רבה ואף פנתה להסתדרות בבקשה להחזיר את העבודה לסדרה.