צוק: צריך לסייע לנמל חיפה בכל מה שניתן

נשיא לשכת הספנות טוען כי אסור לתקוף את הנמל בשלב כה ראשוני בהפעלת מערכת ה-TOS. "משמעות הפעלת ה-TOSהיא שינוי שיטות העבודה של כולם"


00:00 ,30.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות טוען כי אסור לתקוף את הנמל בשלב כה ראשוני בהפעלת מערכת ה-TOS. "משמעות הפעלת ה-TOSהיא שינוי שיטות העבודה של כולם"
 
בשיחה שקיים היום ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, עם מערכת port2port ציין מר צוק בתגובה להחלטת מועצת המובילים כי משאיות לא יפקדו את הנמל החל מהיום (שלישי) בבוקר, כי הכרזה שכזאת היא בגדר "מעשה שלא ייעשה".
 
לדברי צוק, אין זה מן הראוי כי ארגון כלכלי והעומדים בראשו יאיימו בהשבתה, בייחוד כאשר הדבר גורם לנזק מיידי וללחצים מצד הלקוחות. "צריך לגלות אחריות", אמר צוק והוסיף כי בשעה שנמל חיפה מריץ מערכת חדשה ומאוד חשובה לתפעולו של הנמל – חשוב להבין כי ייתכן שיצוצו בעיות ותקלות אך את אלה צריך לפתור ולתקן ולא לצאת בהצהרות מוקדמות אשר טוענות לכישלון המערכת. "אין לנו אלטרנטיבה, ומי שאומר שהמערכת נכשלה לוקה בחוסר אחריות ובשרלטנות. האינטרס של הלקוחות הוא שמערכת ה-TOS תעבוד ולכן צריך לסייע לנמל בכל מה שניתן ולשפוט אותו רק לאחר תקופת הרצה ראויה".
 
צוק הוסיף וציין כי הכנסת מערכת ה-TOS החדשה הינה בגדר חידוש משמעותי ביותר מבחינת הרגלי העבודה בנמל. "אין יותר אפור, אין יותר אלתורים והם לא יכולים להתקיים עם המערכת החדשה. המערכת החדשה  מעבירה את הכל לפסים של שחור ולבן. המשמעות היא שינוי בשיטות העבודה של כולם, וכולנו נצטרך להתאים את עצמנו למערכת החדשה".
 
צוק הוסיף והדגיש כי אי אפשר לתקוף את הנמל בשלב זה, אלא לתת לו לייעל את עצמו ואת שיטות העבודה שלו. הוא הוסיף כי לשכת הספנות הציעה את כל העזרה שהיא מסוגלת להגיש לנמל בנושא, והיא מוכנה לשבת לדיונים עם הנהלת הנמל ולשמוע מהן התקלות, לעזור ולפצור בעיות נקודתיות ומעל לכל לתת לנמל קרדיט ו"להחזיק אצבעות ולאחל להם בהצלחה".
 
צוק הוסיף כי היות תתקיים בנושא פגישה בין כל הגורמים המעורבים בנושא בהם מנכ"ל חברת נמל חיפה עמוס עוזני, יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, נציג התעשיינים צבי פלדה וכי הוא מקווה שבפגישה זו יימצאו התפרונות המתאימים למען המשך שיתוף פעולה בין כל הצדדים.