צוק: פרנסי העיר חיפה לא עושים דבר לפיתוחו של הנמל

נשיא לשכת הספנות תקף את עירית חיפה והארגונים הכלכליים על שאינם עושים דבר על מנת להבטיח השקעה מאסיבית בנמל חיפה. עירית חיפה בתגובה: השקעת 800 מיליון הדולר בנמל חיפה אינה מנשר לציבור או הודעה לעיתונות. לשכת המסחר חיפה מברכת את צוק על התגייסותו למאבק


00:00 ,15.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות תקף את עירית חיפה והארגונים הכלכליים על שאינם עושים דבר על מנת להבטיח השקעה מאסיבית בנמל חיפה. עירית חיפה בתגובה: השקעת 800 מיליון הדולר בנמל חיפה אינה מנשר לציבור או הודעה לעיתונות. לשכת המסחר חיפה מברכת את צוק על התגייסותו למאבק
 
"עירית חיפה כבר הודיעה שהיא תומכת במלוא המרץ בפיתוח נמל חיפה והם גם גייסו לשם כך את כל הארגונים הכלכליים, אבל בפועל לא קורה דבר. יש לעודד את פרנסי העיר חיפה לדחוף ולפתח את נמל חיפה", אומר הבוקר נשיא לשכת הספנות ראובן צוק.
 
צוק מוסיף: "הממשלה כבר אישרה ממזמן את תכנית האב לפיתוח נמלי ישראל ובפועל, באשדוד העיריה דוחפת ובחיפה נדמה שהכל תקוע".
 
כך למשל, מציין צוק, הארגונים הירוקים שבמועצת העיר פועלים לשימורו של נחל הקישון ולמעשה תקעו את פרוייקט קישון מזרח, פרוייקט שהיה מעניק לנמל עוד קצת "חמצן" נוכח מצוקת התשתית הקשה שממנה הוא סובל. את חנ"י, הוסיף צוק, הם דחו מלפתח את אזור חוף גליה (חוף קרית חיים) בתואנה שהם מבקשים להקים שם שכונות מגורים. "אם לא יהיו שטחים – לא יהיה נמל".
 
לטענת נשיא לשכת הספנות, הארגונים הכלכליים תומכים, אבל בפועל לא עושים דבר. "אם פרנסי העיר לא מבינים שהנמל חיוני לתשתית הכלכלית והתעסוקתית של חיפה, אז בסוף לא יהיה נמל. נמל שאינו מתפתח הוא נמל מת"
 
"אני שומע מחנ"י, חדשות לבקרים, שהכל נעצר", אומר צוק ומוסיף כי לשכת הספנות התחילה בימים אלה לארגן מהלך שבמסגרתו הם ינסו להסיר חסמים בעיריה – חסמים שמונעים מחברת נמלי ישראל להמשיך ולפתח את נמל חיפה.
 
"אגב, נעשה את הכל גם למען נמל אשדוד", סיכם צוק.
 
 
עירית חיפה: פיתוח הנמל הוא יעד אסטרטגי
 
צחי טרנו, דובר עירית חיפה מסר בתגובה לדברי צוק: "עיריית חיפה מודה לנשיא לשכת הספנות על התגייסותו לנושא. השקעת 800 מיליון הדולר בנמל חיפה אינה מנשר לציבור או הודעה לעיתונות, עיריית חיפה רואה בפיתוח זה של הנמל יעד אסטרטגי בעיר חיפה! ".
 
עוד נמסר: "ראש העיר מינה צוות ליווי בראשותו שעוסק בכל פסיק ופרט בקידום הנושא. עיריית חיפה שמחה על הצטרפותו של כל ארגון ו/או אדם למען קידום פרוייקט אסטרטגי זה".
 
 
לשכת המסחר חיפה: מברכים על הצטרפות לשכת הספנות למאבק המשותף
 
גם בלשכת המסחר חיפה והתעשייה חיפה והצפון הביעו שביעות רצון מכך שנשיא לשכת הספנות מתגייס לנושא. "לשכת המסחר תובעת את הפניית 800 מיליון הדולר לחיפה כבר תקופה ממושכת ומגייסת לנושא אנשי ציבור ואנשי משק. הפעילות בנושא רבה ובכל מפגש ממפגשיהם הרבים של בכירי הלשכה עם שרים, חברי כנסת ומקבלי החלטות עולה הנושא בכל חשיבותו וחומרתו", נמסר בתגובה.
 
עוד נמסר כי לשכת המסחר גייסה לנושא גם את  איגוד לשכות המסחר, שהכיר באינטרס הלאומי של ביזור העשייה הכלכלית מעבר לאזור שבין גדרה לחדרה.
 
"יתר על כן, נשיא לשכת המסחר, עודד פלר, יזם,יחד עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית, עיריית חיפה, חברת הנמל וההסתדרות חתימה על אמנה שנועדה לקדם יישומה של תוכנית ההשקעה בנמל חיפה, ולשכנע את מקבלי ההחלטות בדבר חיוניותה של תוכנית זו למען האזור ותושביו ולמען מדינת ישראל וכלכלתה. באמנה זו הגיעו הגופים הכלכליים והציבוריים המרכזיים של חיפה והצפון להסכם על שיתוף פעולה וויתורים הדדיים כדי שתוכנית השקעה רחבת ההיקף, תופנה לנמל חיפה", נכתב בתגובה לדברים.
 
"כאמור, לשכת המסחר שמחה על הצטרפות לשכת הספנות למאבק המשותף".