צוותים מקצועיים ממשיכים במו"מ למרות השביתה בנמל אשדוד

הבוקר שבו ונפגשו צוותים מקצועיים על מנת לדון בזכויות העובדים בנמלים עם החלת חוק הנמלים ; לין: השביתה בנמלים האטה את תהליך הצמיחה של המשק ; לשכת הספנות הישראלית: נודיע לארגון בעלי האניות העולמי שנמל אשדוד אינו בטוח


00:00 ,17.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר שבו ונפגשו צוותים מקצועיים על מנת לדון בזכויות העובדים בנמלים עם החלת חוק הנמלים ; לין: השביתה בנמלים האטה את תהליך הצמיחה של המשק ; לשכת הספנות הישראלית: נודיע לארגון בעלי האניות העולמי שנמל אשדוד אינו בטוח

הבוקר, למרות השביתה שפרצה אתמול באשדוד, המשיך הצוות המקצועי, המורכב מנציגי ההסתדרות, ועדי הנמלים האוצר ורשות הנמלים, לדון על זכויות העובדים, עם יישומו של חוק הנמלים. בראש הצוות מטעם רשות הנמלים עומד סמנכ"ל משאבי אנוש, יחזקאל דסקל, ומטעם ההסתדרות עומד מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, חיים שייב (שוהה בימים אלו בחו"ל).

כזכור, בשבוע שעבר הציע הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, כי הצוות המקצועי יבחן, בין השאר, את הצעתו לכנס את הצדדים למרתון דיונים של שלוש יממות במהלך בשבוע הבא.


לין: "השביתה בנמלים האטה את תהליך הצמיחה של המשק"

נתוני הלמ"ס הכוללים עליית התמ"ג ב- 2.9%, עליית הצריכה הפרטית ב - 5.8%, עליית ייצוא סחורות ושירותים ב - 13.9%, עליית ייבוא סחורות ושירותים ב- 12.4% ועליית התמ"ג העסקי ב- 4% במחצית הראשונה של 2004 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מעידים כי המשק ממשיך בצמיחה בשיעורים נמוכים יותר מהרבעון הראשון. זאת בעיקר כתוצאה מתיקון של התרחבות יתר מהרבעון הראשון, כך מעריכים כלכלני איגוד לשכות המסחר.

כלכלי איגוד לשכות המסחר ציינו כי נתוני הסחר חוץ (שהוא מנוע הצמיחה העיקרי של המשק) לחודש יולי 2004 משקפים האטה בצמיחה שהשפיעה אף על הצריכה הפרטית, וכי האטה זו בצמיחה יש לייחס לשביתה בנמלים בחודשי הקיץ.

בתגובה לנתונים, אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "ההאטה בצמיחה בנתוני סחר חוץ במהלך חודש יולי 2004 היא פרי ביאושים של השביתה בנמלים. לא רק שהמשק ספג מהלומה כלכלית אלא אף מיצובה של ישראל בעולם נפגע".

"הפרעות העבודה הנמשכות של עובדי הנמלים, מוכיחות שלממשלה לא תהיה ברירה אלא לנקוט באמצעים הרבה יותר חריפים מכפי שהיה לה האומץ לנקוט עד היום. אחרת פשוט הממשלה תניח למשק הישראלי להיכנס למסלול של הידרדרות", ציין לין.


לשכת הספנות הישראלית: נודיע לארגון בעלי האניות העולמי שנמל אשדוד אינו בטוח

נשיא לשכת הספנות הישראלית, נחום גנצרסקי, פנה למנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון בבקשה לשים קץ למצב הבלתי אפשרי שנוצר בנמל אשדוד. נשיא הלשכה מבקש לסגור את הנמל ולפטר את עובדיו גם במחיר של חזרה לשנות ה-50, לתקופה בה היה לישראל נמל אחד לחופי הים התיכון.

גנצרסקי אמר כי אם לא ימצא פתרון מהיר תאלץ לשכת הספנות להודיע לארגון בעלי האניות העולמי (BIMCO) כי נמל אשדוד אינו נמל בטוח.