פלר לאולמרט ולמופז: הכספים והתוכניות לפיתוח נמל חיפה כבר קיימים - אשרו את ההשקעה

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון אמר כי השקעה מאסיבית בנמל חיפה היא הדרך היחידה למנוע את התנוונות הפריפריה הצפונית. הזכיר לשניים כי הממשלה הבטיחה להתגייס למען הצפון


00:00 ,02.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון אמר כי השקעה מאסיבית בנמל חיפה היא הדרך היחידה למנוע את התנוונות הפריפריה הצפונית. הזכיר לשניים כי הממשלה הבטיחה להתגייס למען הצפון
 
בעקבות חתימת האמנה לפיתוח נמל חיפה בשבוע שעבר פנה נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, עודד פלר, לראש הממשלה, כמחזיק תיק האוצר, ולשר התחבורה, וקרא להם לזרז את ההחלטה בדבר ההשקעה הבאה בתשתיות הנמלים ולהפנות אותה לחיפה.
 
בפנייתו לאולמרט ולמופז אומר פלר כי לאחר מלחמת לבנון השנייה הבטיחה ממשלת ישראל להתגייס למען הצפון. ההשקעה בנמל חיפה היא הצעד הנכון בכיוון זה.
 
כזכור, שרי האוצר והתחבורה אמורים להכריע בקרוב באיזה מנמלי ישראל תבוצע עד שנת 2015 תוכנית השקעה רחבת היקף של 800 מיליון דולר.

כדי להבטיח כי השקעה זו תופנה לנמל חיפה חתמו הגופים הכלכליים והציבוריים המרכזיים של חיפה והצפון על אמנה לשיתוף פעולה למען נמל חיפה, תוך נכונות להשקעות ניכרות ולוויתורים מפליגים, מתוך הכרה כי נמל חיפה הוא עוגן לכלכלת הצפון, מבטיח תעסוקה, פיתוח מסחר, תעשייה תיירות ופיתוח קשרים כלכליים מסועפים עם מדינות האזור.
 
"השקעה מאסיבית בנמל חיפה, ובהקדם, היא הדרך היחידה למנוע את התנוונות הפריפריה הצפונית, תהליך שאנו עדים לו כבר עתה וילך ויגבר אם יוסיפו להשקיע את מירב המשאבים באזור המרכז" אומר פלר בפנייתו."הכספים קיימים, התוכניות קיימות, אנחנו בצפון מחכים רק להחלטתכם".

פלר הוסיף כי חתימת האמנה פתחה חלון הזדמנויות של רצון טוב מצד כל החותמים: עיריית חיפה, חברת נמל חיפה, ההסתדרות כנציגת העובדים, איגוד המשתמשים בהובלה ימית ולשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון. שעת רצון זו מבטיחה כי יישומה של ההשקעה בנמל חיפה יתבצע בצורה המיטבית, לא רק למען הצפון, אלא לטובתו של המשק הישראלי, שיקבל בדרך זו נמל מודרני ויעיל העובד 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, ולטובת הגשמת יעדיה של מדינת ישראל בביזור האוכלוסייה ובהידוק הקשרים עם המדינות השכנות.