פגישת עובדי הנמלים עם נציגי המשתמשים והספנות הישראלית

בפגישה, שנערכה אתמול, בין נציגי הוועדים של נמלי חיפה ואשדוד לבין נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ונציגי לשכת הספנות הישראלית, ביקשו נציגי הספנות ונציגי המשתמשים מעובדי


00:00 ,31.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נכונות לעזור לעובדי הנמלים במאבקם בתנאי שימנעו משביתות בנמלים

בפגישה, שנערכה אתמול, בין נציגי הוועדים של נמלי חיפה ואשדוד לבין נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ונציגי לשכת הספנות הישראלית, ביקשו נציגי הספנות ונציגי המשתמשים מעובדי הנמלים שלא להשבית את הנמלים בשל כוונת הממשלה להעביר בהליך חקיקה מזורז את הצעת החוק לשינוי מבנה הנמלים.

הפגישה שנערכה אתמול היתה במטרה לדון במשמעויות מרחיקות הלכת של הליך החקיקה המזורז שהאוצר מנסה להעביר בוועדת הכספים של הכנסת. בישיבה תמכו נציגי הספנות והמשתמשים בתהליך ההתייעלות שחל בשני הנמלים בשנים האחרונות.

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, הדגיש כי חשוב לעובדי הנמלים לנהל דיאלוג ולהגיע להבנה עם לקוחות הנמלים והמשתמשים בהובלה ימית. לדבריו הם אלו המקבלים את השרות, משלמים את התעריפים והם גם הצד הנפגע מהשביתות בנמלים.

עוד אמר אלון חסן כי רוב לקוחות הנמלים מסכימים עם נציגי העובדים שתכנית הרפורמה לא תביא את התחרות בין הנמלים שהאוצר מייחל לה כל כך, משום שבישראל ישנם רק שני נמלים עיקריים ומי שמתאים לו להשתמש בנמל הצפוני ישתמש בו ומי שמתאים לו להשתמש בנמל בדרום ימשיך לעבוד איתו, ולכן התחרות תהיה רק בשוליים והשימוש במונח תחרות הינו רק סיסמא.

נושא נוסף שהעלה אלון חסן הוא מבנה התעריפים. לדבריו אפילו שיש הסכמה על מבנה המחירים הרי שאף אחד, לא עובדי הנמלים ולא הלקוחות יודעים להסביר את מבנה התעריפים החדש, וכולם דואגים מהאפשרות שהתעריפים יעלו בעקבות הרפורמה אפילו בגובה של 600%.

עוד מסר אלון חסן למערכת port2port כי מבין הלקוחות והמשתמשים למרות שבגדול הם מביעים הסכמה ישנם כאלו המפחדים להביע עמדה גלויה כנגד האוצר או שיש להם אינטרסים משלהם. אלון חסן מבקש מלקוחות הנמלים להפעיל את השפעתם על מקבלי ההחלטות לא להגיע למהלכים חד צדדיים משום שאז יפרצו שביתות שלא נראו בארץ כי לועדים לא תהיה שליטה.

דודו פרץ, יו"ר הוועדים של נמל חיפה, הציג בפני האורחים את הנתונים הכלכליים המראים בבירור על עלייה חדה בתפוקת הנמלים, זאת למרות הצמצום שחל בכוח אדם ואי קבלת עובדים חדשים, צעד שמשפיע על היקף שעות העבודה של עובדי הנמלים.

דודו פרץ, יו"ר הוועדים של חיפה, תומך בשינויים המוצעים, אך לא בהבאתם של עובדים זרים מסין, תאילנד ואפריקה, בכדי להחליף ידיים עובדות ישראליות. לדבריו "ירקנו כאן דם במשך שלושה דורות, לא כדי שהנמלים, בשיא תפוקתם, יחליפו את העובדים המסורים בכוח אדם זול מיובא, שאינו מתמחה ואינו מכיר כלל את עבודת הנמלים. ואם זו כוונת האוצר בנכונות למכור את הנמלים לבעלי הון ישראליים וזרים, הרי שלכך לא נסכים".

למערכת port2port נודע כי וועדי העובדים המאורגנים של כל הנמלים החליטו אתמול, במקביל לפעילות הפוליטית שהם עורכים, לכנס פורום ראשי ערים מהליכוד, כדי להסביר את המשמעויות החמורות של הצעדים בהם נוקט האוצר. כמו כן סוכם על הפגנות בצירים המרכזיים שבהם יחלקו עובדים עלוני הסברה ואף פרחים, בכדי להסביר את צדקת מאבקם.

ראשי המשתמשים והלקוחות הגדולים הודיעו כי הם נכונים לעזור לעובדי הנמלים במאבקם, אך ביקשו מהם להימנע משביתות בנמלים.