עשרה ימים נוספים למו"מ בנושא השינוי המבני בנמלי הים

ועדת הכספים הדנה בנושא השינוי המבני בנמלי הים תעשה הפסקה של עשרה ימים בדיוניה במהלכם יתכנסו הצדדים למו"מ אינטנסיבי ורצוף במטרה לגבש הסכם. ועדת הכספים של הכנסת דנה היום בנושא השינוי המבני בנמלי הים, זו הפעם השניה בהמשך לדיון שנערך ביום ג' האחרון.


00:00 ,03.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדת הכספים הדנה בנושא השינוי המבני בנמלי הים תעשה הפסקה של עשרה ימים בדיוניה במהלכם יתכנסו הצדדים למו"מ אינטנסיבי ורצוף במטרה לגבש הסכם

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום בנושא השינוי המבני בנמלי הים, זו הפעם השניה בהמשך לדיון שנערך ביום ג' האחרון.
אל הועדה זומנו נציגי ועדי העובדים של נמלי חיפה, אשדוד ואילת, היועצת המשפטית של ההסתדרות, מנכ"ל רשות הנמלים מר עמוס רון, נשיא לשכת הספנות מר נחום גנצרסקי ומר אורי יוגב ממשרד האוצר.

לאחר שהתיעץ עם הצדדים החליט יו"ר הועדה, ח"כ אברהם הירשזון, כי הועדה תעשה הפסקה של עשרה ימים בדיוניה, במהלכם יתכנסו הצדדים למו"מ אינטנסיבי ורצוף במטרה לגבש הסכם.
בתום עשרת הימים יחזרו הצדדים וידווחו על התקדמותם. במידה ויגובש הסכם, הועדה תצביע על תיקוני החוק בהתאם להסכמות. במידה ולא, קבע ח"כ הירשזון כי הועדה תקבל החלטות בנוגע לנושאים השנויים במחלוקת בכדי להביא בהקדם את החוק לקריאה שניה ושלישית.

מר גנצרסקי התייחס לדיונים ומסר כי לשכת הספנות רואה באור חיובי את המשך ההידברות. בלשכת הספנות חושבים ומאמינים שהידברות ורצון טוב משני הצדדים לסיים עם הסכם יביא ליציבות בעבודה בנמלים ללא שביתות, עיצומים או זעזועים אחרים.

עוד הוסיף ואמר מר גנצרסקי כי הוא מקווה שועדת הכספים לא תראה בהסכם שיושג סוף פסוק והכשר להצעת החקיקה לפני שמשרד האוצר יקיים התייעצות מוקדמת עם הספנות בנושא מבנה התעריפים החדש.

דודו פרץ, נציג הועדים של נמל חיפה מסר למערכת port2port: "אנו שמחים שהועדה קיבלה את דרכנו, אנחנו בדעה שרק על שולחן הדיונים אפשר למצות את המחלוקות ולהגיע להסכמים".
אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, ציין בדבריו כי העובדים באים למו"מ בידים נקיות ומקווים שגם הצד השני יעשה כך. כמו כן ביקשו העובדים כי נציג מטעמם ישתתף בדיונים, וקיבלו את הסכמתו.