עמוס רון על הצעותיו של נחום נגצרסקי: הצעות אלו הן בבחינת השמעת קולות תבוסתניים בזמן הקריטי ביותר

אתמול פירסמנו כי נשיא לשכת הספנות הישראלית פנה לשר האוצר, לשר התחבורה וליו"ר ההסתדרות בדרישה לשקול החלפת צוותי המשא ומתן הדנים בשינוי המבני של ניהול נמלי ישראל


00:00 ,15.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול פירסמנו כי נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית פנה לשר האוצר, לשר התחבורה וליו"ר ההסתדרות בדרישה לשקול החלפת צוותי המשא ומתן הדנים בשינוי המבני של ניהול נמלי ישראל וזאת משום שאינם מגיעים לתוצאות מעשיות ועל מנת למנוע שביתות, עיצומים ובזבוז כספים ליצואנים. מנגד, עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים שיגר מכתב תגובה לנשיא לשכת הספנות ולשרי האוצר והתחבורה, שם ציין כי "הצעות אלו הן בבחינת השמעת קולות תבוסתניים בזמן הקריטי ביותר"

גנצרסקי טען במכתבו שכפי הנראה גם בית הדין לעבודה לא מצליח לקדם את המו"מ. לכן מציעה לשכת הספנות לשקול החלפת צוותי המו"מ בשני הצדדים, או לפנות לגישור באמצעות מומחים. הלשכה גם מציעה לבטל את כל ההצעות, לחזור למו"מ התחלתי ולתת למנהלי הנמלים את הסמכויות המצויות כרגע בידי משרד התחבורה, רשות הנמלים וועדות הכנסת השונות להפעלת הנמלים כתחרותיים.

גנצרסקי חוזר ומתריע מפני הפסדים של 8 מיליון דולר בכל יום פיגור בנמלים ומציע את ניסיון חברי הלשכה, המייצגת חברות ספנות וסוכני אניות הפועלים בישראל, לקידום המו"מ.

עמוס רון, הגיב כאמור למכתבו של גנצרסקי ושיגר מכתב תשובה בו ציין רון כי הוא מצר על מכתבו של גנצרסקי, המציג אלטרנטיבות לקידום המו"מ בנושא השינוי המבני בנמלים, "אלטרנטיבות" שמשמעותן מבחינת הרשות והאוצר היא נסיגה מהתהליך האינטנסיבי ליישום הרפורמה בנמלים.

"הצעות אלה, דוקא כעת, כשאנו מצויים בישורת האחרונה של התהליך, לאחר שנה וחצי של עבודת הכנה ומאמץ אדיר של צוותי המשא ומתן השונים, ועל רקע תמימות הדעים בין הרשות ומשרדי האוצר והתחבורה באשר למהות הרפורמה – הן בבחינת השמעת קולות תבוסתניים בזמן הקריטי ביותר. מובילי המו"מ מהממשלה, הסתדרות, עובדים ורשות הנמלים צברו יחד מאות שעות שבמסגרתן מופו והובהרו סוגיות רבות. בחלק גדול מהנושאים אף ברור מהו הפתרון האפשרי", כתב עמוס רון

"בהתייחס להצעתך המפורטת כאלטרנטיבה השלישית", כתב רון, "ודאי ידוע לך כי זו עמדה בזמנו בבסיס תוכנית התיאגוד, והמדינה מצאה אותה כרפורמה לא מספקת ליצירת תחרות בין הנמלים. שימוש בגישור ראוי להיבחן לאחר השגת ההסכמה על המכלול וגם זאת לצורך הכנת הסכמים מפורטים, במידה ויהיה צורך בכך. אני משוכנע כי נשכיל לשלב כוחות כדי להביא לשינוי המיוחל במשותף".