עמוס רון: העובדים בנמלים טרם שבו לעבודה מלאה

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים אמר היום כי הוא רואה בחומרה רבה את העובדה שלמרות הוראת בית הדין הארצי לעבודה, העובדים טרם שבו לעבודה מלאה וממשיכים לעבוד בתפוקות נמוכות מאוד.


00:00 ,25.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים אמר היום כי הוא רואה בחומרה רבה את העובדה שלמרות הוראת בית הדין הארצי לעבודה, העובדים טרם שבו לעבודה מלאה וממשיכים לעבוד בתפוקות נמוכות מאוד. רון ציין כי ביה"ד הארצי לעבודה צפוי להתכנס הערב לקבלת דיווח על התקדמות המו"מ ועל מהלך החזרת העבודה בנמלים לתיקנה. "לצערי אנחנו נדווח לביה"ד כי התפוקות נמוכות ביותר, לא יותר מ-30% בממוצע ואנו נבקש את התערבותו" אמר.

רון ציין כי הרשות פנתה בסוף השבוע להסתדרות וביקשה את התערבותה ואת התערבות הוועדים לחזרה לעבודה מלאה. "אני מקווה מאוד שאנחנו לא רואים פה מצב של חוסר שליטה על העובדים בשטח וראשיתה של אנרכיה בנמלים, שכן הן הרשות והן המדינה יצטרכו לנקוט בצעדים הנדרשים".

ממשרד האוצר נמסר כי היום אמורים להפגש הה' יובל רכלבסקי מהאוצר ושלמה שני מההסתדרות, וזאת במטרה לנסות ולקדם את המו"מ בענין הנמלים, ולדווח בשעה 21:30 לנשיא ביה"ד לעבודה סטיב אדלר וסגנית הנשיא אלישבע ברק על התקדמות המו"מ. עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים ידווח על מצב העבודה בנמלים. כל זאת בהתאם להחלטת ביה"ד לעבודה מיום ה-22.07.2004 בערב.

עודד טירה, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, פנה במכתב דחוף לשר האוצר, בנימין נתניהו, לשר התחבורה, מאיר שטרית וליו"ר ההסתדרות החדשה, עמיר פרץ בדרישה לשוב ולהתכנס לאלתר להמשך המשא ומתן לפתרון המשבר בנמלים.

הימנעות מהמשך המשא ומתן לאלתר, עלולה לדעתו של טירה להיחשב לביזיון בית הדין לעבודה.
טירה דורש מההסתדרות לכבד את החלטת בית הדין ככתבה וכלשונה. זאת בעקבות העובדה כי על פי דיווחים מהשטח עולה שבפועל לא חזרו העובדים לעבודה מלאה וסדירה בנמלים.
"אם לא יחזרו העובדים לעבודה מלאה לאלתר, לא יהיה מנוס מפניה נוספת לבית הדין לעבודה", מזהיר טירה.

חיים שייב, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות מוסר כי ההסתדרות הציעה לעובדים לחזור לעבודה מלאה.

נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, קובל על התפוקות הנמוכות בנמלים ורואה במצב המשך השביתה "עובדי הנמלים לא הפסיקו את השביתה למרות החלטת ביה"ד לעבודה".

מבדיקה אצל נציגי הוועדים בנמלי חיפה ואשדוד נמסר כי הוועדים מכבדים את החלטת ביה"ד לעבודה. דודו פרץ, נציג הוועדים בנמל חיפה מסר: "מי שגרם לחוסר מוטיבציה של העובדים זה שר האוצר. מה שאנו עושים זה להחזיר את העובדים לעבודה מלאה".
אלון חסן, נציג הוועדים בנמל אשדוד: "בנמל עובדים לאט לאט. אני מקווה שיעלו את התפוקות. זה לוקח זמן. אני מקווה שתוך יום יומיים הכל יחזור לקדמותו".

בתוך כך נמסר מרשות הנמלים כי מספר אניות המטען בשלושת הנמלים, אשדוד חיפה ואילת (בתהליכי עבודה ובהמתנה) הגיע הבוקר ל-56 אניות.