עיכובים משמעותיים בטיפול בתיקים בתחנת ההסגר באשדוד

ארגון הגג של סוכני המכס: "במידה ולא ינקטו כל צעדים מיידיים מצדכם לשיפור המצב, נאלץ להפסיק לחלוטין את ניתוב תיקי היבוא לתחנת ההסגר על כל המשתמע מכך". כבר בתאריך 11.09.03 פנה מר אמיר שני לד"ר שרף בבקשה כי יישקל הצורך לתגבר את צוות התחנה בנמל אשדוד


00:00 ,30.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ארגון הגג של סוכני המכס: "במידה ולא ינקטו כל צעדים מיידיים מצדכם לשיפור המצב, נאלץ להפסיק לחלוטין את ניתוב תיקי היבוא לתחנת ההסגר על כל המשתמע מכך"

מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שיגר הבוקר מכתב אל ד"ר שמעון שרף, מנהל המרכז הרפואי ברזילי. במכתבו מדגיש ברי פינטוב את המחסור החמור בכח אדם בתחנת ההסגר באשדוד הגורמת לעיכובים של עד חמישה ימים בטיפול.

כבר בתאריך 11.09.03 פנה מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, לד"ר שרף בבקשה כי יישקל הצורך לתגבר את צוות התחנה בנמל אשדוד. "שלושה חודשי עיצומים עברו ממועד פנייתו של מר אמיר שני במהלכן לא רק שלא זכינו לקבל כל התייחסות לפנייה, אלא גם שלא נעשה ניסיון כן למצוא פתרון ממשי לבעיה ההולכת ומחריפה מדי יום ביומו".

מנכ"ל ארגון סוכני המכס מוסיף ומציין כי לאחרונה עומד הארגון בפני גל חסר תקדים של תלונות על רמת השירות הירודה ופיגור בלתי מובן בתפוקות של תחנת ההסגר, הנובעים מהיעדר כוח אדם מספיק ו/או משחיקה של עובדי התחנה הנאלצים להתמודד מדי יום עם למעלה מ- 80 תיקי יבוא חדשים.

"כדי לסבר את עיניך בדקנו באמצעות חברי הארגון, והסתבר לנו כי האיחור המצטבר בהוצאת תיקים מתהליך האישור בתחנת ההסגר מגיע עד כדי 5 ימים, דבר העולה למשק המדינה בכלל ולציבור היבואנים בפרט סכומי כסף בלתי סבירים, וכל זאת מהיעדר כוח אדם בתחנה", כתב מר פינטוב.

לאחרונה אף ביקר בתחנה סמנכ"ל משרדו של ד"ר שרף, מר אלכס לוונטל, אשר הביע את הסכמתו לתגבור התחנה. "לצערנו", נכתב, "רב המרחק בין ההחלטה עד להוצאתה אל הפועל בשטח".

"שחיקתם הבלתי נסבלת של עובדי התחנה והיעדר כל התייחסות מצד משרדך למתרחש בתחנה, לצד הנזקים הכספיים והבלתי הפיכים הנגרמים ליבואנים, הביאו את סוכני המכס הפועלים באשדוד להחלטה אשר במסגרתה, במידה ולא ינקטו כל צעדים מיידיים מצדכם לשיפור המצב, להפסיק לחלוטין את ניתוב תיקי היבוא לתחנת ההסגר על כל המשתמע מכך".

את מכתבו סיים מר פינטוב בציינו כי מצער מאד להיווכח שענייניה הדחופים של תחנת ההסגר באשדוד אינם עומדים בראש סדר העדיפויות של המרכז הרפואי באשקלון, וזאת למרות היותה תחנה בעלת משקל סגולי רב בסחר החוץ של מדינת ישראל.
ממשרד הבריאות נמסר כי התגובה בנושא תימסר בהקדם.