עוזני למועצת המובילים: גלו אחריות וסייעו בהטמעת ה-TOS

מנכ"ל חברת נמל חיפה פנה ליו"ר המועצה בעקבות ההחלטה כי משאיות לא יפקדו את הנמל: "הסקת מסקנות תוך 24 שעות היא מעשה לא ראוי ולא הוגן". גם איגוד המשתמשים קרא למועצה לבטל את ההחלטה. בן הרוש: מן הראוי היה לקיים פיילוט גם ברציף המזרחי


00:00 ,30.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל חיפה פנה ליו"ר המועצה בעקבות ההחלטה כי משאיות לא יפקדו את הנמל: "הסקת מסקנות תוך 24 שעות היא מעשה לא ראוי ולא הוגן". גם איגוד המשתמשים קרא למועצה לבטל את ההחלטה. בן הרוש: מן הראוי היה לקיים פיילוט גם ברציף המזרחי
 
עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, פנה אתמול במכתב לגבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בנוגע להודעת המועצה כי משאיות לא יפקדו את נמל חיפה החל מהיום (שלישי) בבוקר בשל התפקוד הקלוקל של מערכת ה-TOS - כך לדברי גבי בן הרוש.
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה כותב לבן הרוש כי "נכון להיום ה-TOS פועל בכל הנמל כ-26 שעות. לדעתנו, היום הראשון בשילוב מערכת ה-TOS עבר בהצלחה יחסית, למרות שהיו בעיות עם המשאיות – בעיקר בשל נתונים שגויים שקיבלנו מסוכני האוניה ואו מעמילי המכס".
  
עוזני כותב עוד לבן הרוש כי "תוכנת ה-TOS הינה תוכנה אסטרטגית בעלת חשיבות מכרעת לנמל, לקוחותיו וספקיו בכל הקשור לתפעול".
 
עוזני מציין במכתבו לבן הרוש כי "לכן, להסיק מסקנות כפי שאתה הסקת, תוך 24 שעות, הינו מעשה לא ראוי ולא הוגן".
 
עוזני כותב עוד לבן הרוש כי "אני מצפה ממך ומיתר חברות ההובלה לגלות אחריות, הבנה ולסייע בהטמעת המערכת וליהנות מפירותיה בהמשך, וזאת במקום התלהמות, איומים ו'רעש' מיותר".
 
איגוד המשתמשים למועצת המובילים: בטלו ההחלטה שלא לפקוד את הנמל
 
יש לציין כי גם איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה הבוקר למועצת המובילים והמסיעים בקריאה לבטל את ההחלטה שלא לפקוד את נמל חיפה.
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, קרא הבוקר למועצת המובילים והמסיעים בישראל לבטל את החלטתה כי משאיות לא יפקדו את נמל חיפה ולאפשר לנמל להתגבר על התקלות.
 
שפר, שאף פנה במכתב אישי לגבי בן הרוש, ציין בפנייתו כי הוא מבין את תסכולם של הנהגים המתעכבים בנמל שעות ארוכות ואת מצבן של חברות ההובלה שההמתנות גורמות להן להפסדים כבדים. עם זאת, אומר שפר, יש להבין כי בהפעלה של כל מערכת חדשה עלולים להיגרם שיבושים בימים הראשונים, עד להפעלתה הסדירה.
 
 "למשתמשים בהובלה הימית נגרמים נזקים חמורים בשל ההמתנות הממושכות בנמל חיפה. הוצאת המשאיות מהנמל תהיה מכה אנושה. לכולנו יעד משותף של עבודה יעילה יותר בנמל, ומערכת הפעלת ה-TOS נועדה לשפר ולייעל את העבודה. הבה נתאזר כולנו בסבלנות ונאפשר את תיקון התקלות בלי להחמיר עוד יותר את הנזקים. המערכת עובדת בקושי יומיים, צריך לתת לה זמן להחלים מ'מחלות הילדות' של הפעלתה" אמר שפר.
 
שפר ביקש משני הצדדים, מועצת המובילים והמסיעים והנהלת חברת נמל חיפה, להיפגש ולבדוק יחד כיצד ניתן להתגבר על הקשיים.
 
גבי בן הרוש: מן הראוי היה לקיים פיילוט גם ברציף המזרחי
 
בשיחה שקיימה מערכת port2port עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ציין הלה כי עקב תקלות שונות שאירעו בעת הפעלת הפיילוט של מערכת ה-TOS ברציף המערבי מן הראוי היה להפעיל את המערכת לתקופת פיילוט נוספת גם ברציף המזרחי ולא להכניס את המערכת החדשה לפעילות בכל רחבי הנמל.
 
לדברי בן הרוש, הדבר גורם לכך שנהגים רבים שבויים שעות ארוכות בזמני המתנה ארוכים מאוד בנמל – דבר שגורם להם לעבור על חוק תנאי מנוחה והופך אותם לעבריינים בעל כורחם.
 
בן הרוש ביקש להדגיש כי מועצת המובילים אינה ששה להשבית את העבודה אך במצב הנוכחי "לא נותנים לנו לעבוד", כדברי בן הרוש. הוא ציין כי אתמול, למשל, נהגים חיכו 4 עד 5 שעות על מנת לפרוק מכולה ריקה בנמל – מחזה, שלדבריו, טרם נראה בעבר בנמל ויצר תסכול רב בקרב הנהגים ובקרב חברות ההובלה.
 
בן הרוש הוסיף וציין כי חלק מהאשמה מוטלת על משרד התחבורה אשר מצד אחד מקדם חוקים והצעות חוק בכנסת ומצד שני אחראי על הנמלים אשר גורמים בהתנהלותם להפרת אותם חוקים בדיוק. הוא ציין כי היום תתקיים ישיבת חירום בבית המועצה בתל אביב ובסיומה יוחלט כיצד לנהוג בנושא ה-TOS בנמל חיפה.