עובדי נמל אילת מקיימים שביתת שבת על גבי אוניית צים

עובדי נמל אילת חוסמים את הכניסות לנמל ומשבשים את העבודה במחאה על החלטת חברת צים להפסיק את פקידת קו המכולות שלה בנמל אילת. חברת צים בתגובה: ביטול הקו - חלק משינוי אסטרטגי


00:00 ,16.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי נמל אילת חוסמים את הכניסות לנמל ומשבשים את העבודה במחאה על החלטת חברת צים להפסיק את פקידת קו המכולות שלה בנמל אילת. חברת צים בתגובה: ביטול הקו - חלק משינוי אסטרטגי
 
בנמל אילת מתקיימים ברגעים אלה שיבושים חמורים כאשר כל עובדי הנמל נמצאים על אוניית צים Red Sea ומוחים על הודעתה של חברת צים להפסיק את פקידת אוניות המכולה שלה בנמל אילת.
 
עמי מימון, יו"ר ועד שירותי תפעול, מסר בשיחה עם מערכת port2port כי "אנחנו מקיימים עצרת מחאה על האונייה Red Sea של צים בעקבות ההכרזה המפתיעה של חברת צים כי זוהי הפעם האחרונה שהאונייה פוקדת את נמל אילת". מימון לא הכחיש כי פעולות המחאה תוכננו מראש על ידי העובדים.
 
עמי מימון טען כי פעולה זו עתידה לפגוע פגיעה קשה בשינוע המטענים בנמל אילת, והצהיר כי הוא ועובדי הנמל לא יעברו על כך לסדר היום. "אנחנו מפגינים לאות מחאה על הפגיעה בעיר אילת, בעובדי הנמל, בעובדי המכס ובחברות השילוח. הנמל קלט בשנה האחרונה כ-90 עובדים, כולם בנים של העיר, והשנה הנמל מתכנן לקלוט 10 עובדים חדשים. זה לא ייתכן שצים תעביר את הקו שלה לאתיופיה כשאנחנו כאן נותרים בלי עבודה. המאבק שלנו צודק והוא לטובת הנמל והעיר אילת".. 
 
עובדי הנמל, שהגיעו כולם, כאמור, לקיים שביתת שבת על גבי אוניית צים חסמו את הכניסות לנמל ולא מאפשרים תנועה בנמל.
 
אבי אזולאי, יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אשר הגיע אף הוא לנמל ותמך בעובדים אמר בשיחה עם port2port כי מזה עשרה ימים מתקיימים מגעים עם חברת צים. "פנינו אל עידן עופר, יו"ר דירקטוריון חברת צים, וידוע לי כי ראש עיריית אילת פנה אל שר התחבורה שאול מופז על מנת לבטל את ההחלטה מכיוון שמשמעותה היא למעשה לסגור את הנמל. אנחנו מעודדים את חברת צים לחזור בה מהחלטתה. הנמל התחדש כולו בשנה האחרונה, השוקע כסף רב בגיוס עובדים ובהכשרתם, בשיפוץ הרציפים. זוהי מכה קשה לעיר אילת שמגוון ההכנסות בה אינו מגוון"..
 
אבי אזולאי הוסיף כי ישנה אפשרות כי אם צים תדבק בהחלטתה להפסיק את קו המכולות לנמל אילת - נמלי  אשדוד וחיפה יצטרפו למאבק העובדים בנמל אילת.   
 
מחברת נמל אילת נמסר בתגובה כי פעילות העובדים נעשית על דעתם בלבד וכי ההנהלה מנסה לקיים דיאלוג עם חברת צים בעניין ומבקשת מעובדי הנמל לאפשר להנהלה לנסות ולגשר על הפערים עם חברת צים.

דובר חברת נמל אילת, סער שפירא, הוסיף כי "יש לזכור כי קיימת האפשרות ש-45 עובדים מקרב עובדי הנמל ייאלצו לסיים את עבודתם בנמל. צריך לזכור כי מדובר בתושבי אילת בעלי משפחות שעתידם הכלכלי מצוי בסכנה".
 
דורון גודר, מנכ"ל צים, מסר היום בתגובה כי כחלק מהשינוי האסטרטגי שצים עברה בשנה האחרונה, הוחלט לבטל קו קצר בין דרום אפריקה לאילת, ולצרפו לקו גדול המתחיל בסין, דרך אפריקה לנמל אשדוד וחיפה.
 
מצים נמסר כי "כל אמירה אחרת בנושא ביטול הקו הקצר משוללת כל יסוד ומנותקת מהמציאות".