עובדי ממגורות דגון פתחו אמש במפתיע בשביתה

אתמול בצהרים, סמוך לשעה 15:00, הכריזו באופן מפתיע עובדי דגון, ללא התייעצות מקדימה עם ההסתדרות, על שביתת פתע, ללא הגבלת זמן. עובדי דגון דורשים לדון עם ההנהלה הנוכחית בנוגע לזכויותיהם ולפיצויים בגין העברת הניהול בממגורות לקבוצת כימוביל ולוגי-סחר במהלך החודש


00:00 ,28.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בצהרים, סמוך לשעה 15:00, הכריזו באופן מפתיע עובדי דגון, ללא התייעצות מקדימה עם ההסתדרות, על שביתת פתע, ללא הגבלת זמן. עובדי דגון דורשים לדון עם ההנהלה הנוכחית בנוגע לזכויותיהם ולפיצויים בגין העברת הניהול בממגורות לקבוצת כימוביל ולוגי-סחר במהלך החודשים הקרובים.
 
"שביתת הפתע של עובדי ממגורות דגון ניחתה עלינו והוסיפה על הקשיים הנערמים לפתחם של הפעילים בענף יבוא הגרעינים והמספוא. במשך שנים רבות היה שיתוף פעולה בין עובדי ממגורות דגון בחיפה לבין המשתמשים בשירותיהם מקרב בעלי ומפעילי האוניות, כמו גם מבין בעלי המטענים החיוניים", אמר אתמול יונה ליכטנשטיין, מזכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית בתפזורת, בתגובה לשביתה.
 
ליכטנשטיין ציין כי באיגוד מבינים ללבם של העובדים המצויים במצוקה בשל חוסר הוודאות האופף אותם בעת הזאת, נוכח השינויים בנמלים בעת ובעונה אחת עם האפשרות להחלפתו של הגורם המפעיל את הממגורה. לדבריו, הדאגה לשמירה על זכויותיהם היא לגיטימית. "יחד עם זאת, אנו בטוחים ששביתה זו, המכוונת, למיטב ידיעתנו, כנגד חברת נמלי ישראל בע"מ (רשות הנמלים עד לאחרונה) אינה הדרך הנכונה. השביתה הזו (כמו כל שביתה בתחומנו) פוגעת אך בנו הלקוחות ופתאומיותה מוסיפה על הפגיעה כפליים".
 
ליכטנשטיין תקף אמש את רשות הנמלים (עתה חנ"י). לטענתו, על אף ההצהרות הנשמעות לפרקים מפי ראשיה, הוכיחה חנ"י בהתנהלותה בעבר וממשיכה להוכיח גם עתה, כי תועלת ענף התבואות וצרכניו ובוודאי החסכון המשמעותי בעלויותיהם, אינה בראש מעיניה. "ניתן לצפות שתעשה שימוש במצוקותינו כדי ללחוץ על העובדים".