קוסקו השיקה קונסורציום בלוקצ׳יין מתחרה למארסק

תשע חברות בולטות בתחום הספנות והמסופים חתמו אתמול בסין על ״תצהיר כוונות רשמי״ MOU במסגרתו יקימו קונסורציום בלוקצ׳יין משותף. הקונסורציום, אשר קיבל את השם GSBN, יתחרה בפלטפורמת TradeLens של מארסק


14:13 ,07.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

תשע חברות בולטות בתחום הספנות והמסופים חתמו אתמול בסין על ״תצהיר כוונות רשמי״ MOU במסגרתו יקימו קונסורציום בלוקצ׳יין משותף. החתימה נערכה בשנחאי במסגרת אירוע פסגה של עולם הספנות שארגנה חברת קוסקו.

 

הקונסורציום, אשר קיבל את השם GSBN (Global Shipping Business Network), כולל את חברת CMA CGM הצרפתית, קוסקו, אוורגרין, OOCL – החברות בברית ״אוקיינוס״ (Ocean)  ו-Yang Ming כחברות ספנות וכן את מפעילי הטרמינלים DP World מערב הסעודית, Hutchison Ports הסינית, PSA International מסינגפור, Shanghai international Ports, וכן את ספקית פתרונות התוכנה CargoSmart, אשר נמצאת בבעלות חברת קוסקו.

 

הפלטפורמה הדיגיטלית הפתוחה CargoSmart תהיה זו שתפתח את הטכנולוגיה בעזרת שימוש בתוכנת Oracle cloud מתוך שאיפה לחבר את כל בעלי העניין, כולל ספקים, מפעילי מסופים, סוכנויות מכס, משלחים וספקי שירותים לוגיסטיים לטובת שדרוג שרשרת האספקה ​​והגדלת יעילותה. על פי הציפייה, טכנולוגיית בלוקצ׳יין צפויה לפתור הליכים בתחום נהלי הספנות ניהול ולגשר על פערים אינפורמציה בתחום הובלת המכולות.

 

חברת CargoSmart אמרה כי היישום המתוכנן הראשון של הטכנולוגיה יאפשר למשלחים  לבצע דיגיטציה ולסדר את מסמכי הסחורה המסוכנת שלהם ולהתחבר באופן אוטומטי עם הגורמים הרלוונטיים כדי לייעל את תהליך האישור. היישום אמור להיות זמין כבר בחודש דצמבר הקרוב.

 

נשיא חברת Shanghai International Port, יאן ג׳ון, אמר כי ״קונסורציום הבלוקצ׳יין GSBN

הינו בעל פוטנציאל לאפשר עיבוד מהיר ומדויק יותר של מידע על מטען ושקיפות נוספת בפעילות המסופים ובעלי המטען״.

 

נציין כי אירוע חתימה זה, שאורגן כאמור ביוזמתה של חברת הספנות הסינית קוסקו, איגד בתוכו תשע חברות שהן יריבות בולטות של חברת מארסק הדנית. חברת מארסק פיתחה בעצמה פלטפורמת בלוקצ׳יין בשם TradeLens בשיתוף עם חברת IBM אך התקשתה לגייס את עמיתיה להצטרף לפלטפורמה זו. עד כה הצטרפו לפלטפורמה זו שתי חברות ספנות בלבד: חברת הבת המבורג סוד וחברת PIL מסינגפור.

 

מומחים בתחום הספנות ציינו כי עדיף שפלטפורמות חשובות הקשורות לסחר העולמי כגון בלוקצ׳יין צריכות להיות מטופלות על ידי ארגונים נייטרליים כגון האו״ם ואולי עדיף להוציא אותן מידיים פרטיות של התעשייה, וזאת על מנת למנוע יריבות בין שתי פלטפורמות שונות ולהגביר את היעילות שניתן להפיק מהן.