צים: עלייה של 10.8% במספר המכולות המובלות בשנת 2018

צים הובילה 2.914 מיליון TEU מספר המשקף שיא של כל הזמנים במספר המכולות המובלות לעומת 2.629 מיליון מכולות ב-2017. החברה מדווחת על הפסד נקי של 120 מיליון דולר. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: ממשיכים להתמקד בשירות ללקוח, הרחבת השירותים ובפתרונות דיגיטליים חדשניים


14:53 ,24.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים דיווחה ביום חמישי האחרון על התוצאות הכספיות של החברה עבור שנת 2018. מהתוצאות עולה כי מחזור ההכנסות ב-2018 הסתכם ב-3.247 מיליארד דולר, עלייה של 9.1% בהשוואה להכנסות של 2.978 מיליארד דולר בשנת 2017.

 

מחברת צים נמסר כי ״ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי ובשנים האחרונות התאפיין באי-יציבות כתוצאה מהרעה מתמשכת בתנאי השוק. בנוסף לכך, ענף הספנות הקווית חווה התפתחויות משמעותיות ושינויים מבניים, לרבות ארגון מחדש של הבריתות וכן מיזוגים ורכישות שאירעו בשנים האחרונות. חוסר היציבות והתנודתיות בשוק, לרבות אי-וודאות משמעותית במצב הסחר הגלובלי, ממשיכים להשפיע על הסביבה העסקית. 

 

במהלך 2018 התחלנו את השלב הראשון של שיתוף הפעולה התפעולי אסטרטגי עם ברית 2M, שהורחב לאחרונה לשני נתיבי סחר נוספים. הצלחנו להשיג התייעלות וחסכון עלויות, לצד הגדלה משמעותית של הכמות המובלת

אלי גליקמן, מנכ״ל צים

 

מאז הרבעון הרביעי של 2017 ועד הרבעון השני של 2018, מחירי ההובלה ירדו, שעה שמחירי הדלק, כמו גם מחירי חכירת האוניות, עלו, ואלו הביאו להשפעה שלילית על התעשייה בכללותה. במחצית השנייה של 2018 החלו מחירי ההובלה להתאושש, שעה שמחירי הדלק נותרו תנודתיים ביותר, אם כי בסיכום הכולל ירדו. אל מול הסביבה העיסקית המאתגרת הזאת, המשיכה צים לרשום תוצאות משופרות ולהציע שירותים חדשים ללקוחותיה״. 

 

בספטמבר 2018 החלה החברה בשיתוף פעולה תפעולי אסטרטגי עם ברית 2M. בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, צים וחברות מארסק ו-MSC מפעילות במשותף מספר קווים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב. בינואר 2019 הכריזו צים וחברות ברית על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שני, בשני נתיבי סחר נוספים: אסיה – מזרח ים תיכון ואסיה – צפון מערב הפסיפי. הסכמי שיתוף פעולה מסוג זה מאפשרים לצים להציע ללקוחותיה מערך שירותים משופר, כיסוי נמלים רחב יותר וזמני הובלה משופרים, לצד התייעלות וחיסכון תפעולי״. 

 

אלי גליקמן, מנכ״ל צים: ״במהלך 2018 התחלנו את השלב הראשון של שיתוף הפעולה התפעולי אסטרטגי עם ברית 2M, שהורחב לאחרונה לשני נתיבי סחר נוספים. ההסכם מאפשר לצים להציע ללקוחותיה מערך שירותים משופר ולהתמודד עם התנודתיות של מחירי ההובלה ומחירי הדלק. הצלחנו להשיג התייעלות וחסכון עלויות, לצד הגדלה משמעותית של הכמות המובלת. בו בזמן, אנו ממשיכים להתמקד בשירות ללקוח, מרחיבים את היקף השירותים שאנו מציעים ומשקיעים בפתרונות דיגיטליים חדשניים״. 

 

 

כשליש מההפסד בשל ירידת ערך בגין אניות שסווגו כמחוזקות למכירה

 

תזרים המזומנים התפעולי ב-2018 הסתכם ב-225 מיליון דולר בהשוואה ל-230.9 מיליון דולר בשנת 2017. ה-EBITDA המתואם בשנת 2018 הסתכם ב-145.3 מיליון דולר בהשוואה ל-270.1 מיליון בשנת 2017. ההפסד הנקי הסתכם ב-119.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 11.4 מיליון שקל בשנת 2017, אולם בחברת צים הדגישו כי חלק מההפסד נגרם בשל ירידת ערך של 38 מיליון דולר בגין אניות שסווגו כמוחזקות למכירה. 

 

כמו כן בצים מסרו כי בשנת 2018 צים הובילה 2.914 מיליון TEU מספר המשקף שיא של כל הזמנים במספר המכולות המובלות כמו גם עלייה של 10.8% בהשוואה ל-2017 במהלכה הובילה החברה 2.629 מיליון TEU. מצים נמסר כי מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) היה 973 דולר בהשוואה ל-995 דולר בשנת 2017 - ירידה של 2.2%. 

 

 

עלייה של 12.1% בהכנסות ברבעון הרביעי

 

החברה דיווחה בנוסף על תוצאותיה ברבעון האחרון של 2018 מהן עולה כי מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי של 2018 הסתכם ב-852.6 מיליון דולר - הגבוה ב-4 השנים האחרונות, עלייה של 12.1% בהשוואה ל-760.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017. 

 

במהלך הרבעון האחרון הובילה צים 714 אלפי TEU בהשוואה ל-685 אלפי  TEU ברבעון הרביעי של 2017, עלייה של 4.2%. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) היה 1,045 דולר בהשוואה ל-959 דולר ברבעון הרביעי של 2017, עלייה של 9%.