צים חוגגת 65; המנכ"ל דניאלי מכריז: צים יצאה מהמשבר מחוזקת ויעילה

תפאורה מרשימה וקהל לקוחות רב היוו הזדמנות מצויינת למנכ"ל צים לפתוח את חגיגות 65 שנים לחברה. ובשעה שאניות צים נפרקו בסמוך לרציף הכרמל החדיש ומכולות החברה תחמו את מתחם חגיגות ה- 65 הכריז דניאלי באופן רשמי: "צים יצאה מהמשבר מחוזקת ויעילה"


00:00 ,19.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

תפאורה מרשימה וקהל לקוחות רב היוו הזדמנות מצויינת למנכ"ל צים לפתוח את חגיגות 65 שנים לחברה. ובשעה שאניות צים נפרקו בסמוך לרציף הכרמל החדיש ומכולות החברה תחמו את מתחם חגיגות ה- 65 הכריז דניאלי באופן רשמי: "צים יצאה מהמשבר מחוזקת ויעילה"
 
אל מול קהל רב של למעלה מ- 1000 לקוחות ועובדי צים ובנוכחות שר התחבורה ישראל כץ, הודה מנכ"ל חברת צים רפי דניאלי לחברת נמל חיפה על שיתוף הפעולה בקיום הארוע ברציף הכרמל החדשני, לקהל הלקוחות הרב שפקד את הארוע ולמכובדים הרבים ובינהם שר התחבורה, ראש עירית חיפה, נשיא לשכת הספנות, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, .
 
הארוע המרשים סיפק במה מצויינת לדניאלי להדגיש את הקשר החזק בין צים ומדינת ישראל לאורך כל שנות קיומה ומאז קום המדינה. "אני מאמין שכולכם שותפים לאמונה שמדינת ישראל, המתאפיינת בכלכלת 'אי מבודד', זקוקה לחברה כמו צים שיש לה, גם מעבר לראיה העסקית, אחריות לאומית".
 
רפי דניאלי הוסיף: "צים מלווה את המשק והכלכלה בישראל מאז ראשית קיומה. ההסטוריה של צים היא חלק בלתי נפרד מההסטוריה של מדינת ישראל. אנו אמנם חברה בינ"ל, אבל השורשים שלנו, המומחיות והמקצועיות שלנו ובעיקר הרוח שלנו המייחדת אותנו על פני חברות בינ"ל אחרות, כל אלה נבנו כאן".
 
צים עברה בשנה האחרונה תקופה לא פשוטה ולא אחת אוזכר שמה בתקופה האחרונה בהקשרים של המשבר הכלכלי הקשה שפגע בכלכלת העולם, הסדרי חוב ואסיפת בעלי מניות, תכנית התייעלות. יחד עם זאת, סימני ההתאוששות של החברה ניכרו היטב בחודשים האחרונים עת חברת מעלות S&P העלתה את דירוג האשראי של צים ואת הרבעון השני סיימה החברה ברווח נקי של 3 מליון דולר, לעומת הפסד של 186 מליוני דולרים ברבעון המקביל אשתקד.
 
אמש, אל מול קהל לקוחות נאמן ובאווירה חגיגית, שיגר דניאלי הצהרות אופטימיות למצבה הנוכחי של החברה. "היום, כשנה לאחר המשבר הגלובלי הקשה שפקד את העולם ובמיוחד את ענף הספנות, אני יכול לומר שצים נכנסה למשבר בתקופת התרחבות אדירה שגרמה לה להיאבק בתנאים התחלתיים לא פשוטים, אך יצאה מהמשבר מחוזקת יותר, יעילה יותר וטובה יותר. כתוצאה מהתמיכה של הבעלים שהתבקשו לתת לה גיבוי בימים הקשים ובנוסף, תמיכה ורוח גבית של לקוחותינו הנאמנים בכל רחבי העולם, סייעו לנו לעבור את המשבר ולהפוך אותו להזדמנות.
 
מנכ"ל צים התייחס לתהליכים בהם מצוייה כיום החברה, תהליכים שנועדו לשפר את יכולותיה התחרותיות בכל תחומי פעילותה כך שהיא תוכל "להתמודד בגאווה מול כל ענף בנלאומי". הוא הוסיף: "ביצענו שינויים ארגוניים. התייעלנו בכל תחומי הפעילות. הוספנו קוים חדשים. שיפרנו את הקוים הקיימים. שיפרנו את התדירות והרחבנו את מגוון היעדים".
 
"אנו יודעים כי היום לא מספיק להיות גדולים. לא מספיק להיות בינ"ל ולא מספיק להיות חדשניים ויעילים, אלא גם לחזק את הקשר עם הלקוח, לענות לצרכיו המיוחדים ולמעשה לשים את הלקוח במרכז ההוויה הארגונית", ציין.
 
יו"ר החברה לישראל ניר גלעד בחר שלא להיכנס לתחזיות. "הערב הזה נועד להגיד תודה ללקוחות", פתח ואח"כ הוסיף: "אני יכול לספר שבלילות המשבר הדאגה היחידה היתה מתי הלקוחות יחדלו להאמין בחברה. יכול להיות שלחברה חסר כסף, ציוד, או הרבה דברים אחרים, אבל חברה בלי לקוחות היא כבר לא חברה. הוכחנו במהלך המשבר שעבודה של 65 שנה נושאת פרי. הקשר עם הלקוחות והאמונה של הלקוחות בחברה, ובהשארות של החברה כחברה פעילה וקיימת נתנה לנו, כבעלים, הרבה מאד חוסן ואמונה שההשקעה הכבדה שאנו עומדים לבצע תישא פירות. אנו שמחים שהאווירה הכלכלית בעולם השתנתה. לכם וגם לנו. הקשר הזה והיכולת לפעול ביחד זה משהו שאנו נוצרים בלב וכנראה ניקח אותו לעוד 65 שנה".
 
מעבר לברכות, הקהל הרב נהנה מהופעתו של "זמר השנה" אברהם טל ומופע חושים של ליאור סושרד.

 

נציין כי במתחם הארוע נערכה תערוכת 65 שנים לחברת צים עם תמונות וקטעי עתונות מרגשים עם הקמת החברה, דרך קום המדינה ועד ימינו אלו.