עמנואל גרימלדי בסין: ״אתגרי הספנות הם גלובליים, עלינו לעבוד כתעשייה״

עמנואל גרימלדי, יו״ר לשכת הספנות הבינלאומית, נפגש עם איגוד בעלי האניות של סין בשנחאי כדי לשפר את שיתוף הפעולה בין ICS וסין. בהמשך נפגש עמנואל גרימלדי עם שני בכירים בממשלת שנחאי


11:32 ,13.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

עמנואל גרימלדי, יו״ר לשכת הספנות הבינלאומית (ICS), נפגש עם איגוד בעלי האניות של סין (CSA) בשנחאי כדי לשפר את שיתוף הפעולה בין ICS וסין. עמנואל גרימלדי גם נפגש עם בכירים בממשלת שנחאי כדי לדון בנושאים בראש סדר היום של מגזר הספנות של סין.

 

יו״ר לשכת הספנות הבינלאומית (ICS) עמנואל גרימלדי נפגש עם מר פנג בו, סגן הנשיא הבכיר של COSCO Shipping, שקיבל את משלחת ICS מטעם איגוד בעלי האניות בסין (CSA), כדי לסלול את הדרך לטובת יחסי עבודה הדוקים יותר בין ICS וסין. נציגי המשלחות דנו באתגרים המרכזיים שתעשיית הספנות של סין מתמודדת עמם כולל פליטת פחמן, דיגיטציה, יציבות תעשיית שרשרת האספקה הבינלאומית, רווחת הימאים, גיוס והכשרה.

 

בהמשך נפגש עמנואל גרימלדי עם שני בכירים בממשלת שנחאי - מר צ׳ן ג׳ינינג, חבר הלשכה המדינית של המפלגה הקומוניסטית הסינית ומזכיר הוועדה המתמדת של המפלגה הקומוניסטית הסינית בשנחאי, ומר צ׳ן טונג, חבר המפלגה הקומוניסטית הסינית בשנחאי. הפגישות התמקדו בחזון של סין לאפס פליטות פחמן ודיגיטציה של תעשיית הספנות, סחר חופשי וגלובליזציה, וחיזוק שיתוף הפעולה העתידי של שנחאי עם ICS.

 

במהלך הפגישות הללו הצטרפה לעמנואל גרימלדי גם משלחת של בכירים בלשכת הספנות הבינלאומית בהם המזכ״ל גאי פלאטן, סגן המזכיר הכללי סיימון בנט, ואדוארד ליו, משרד הקישור הראשי של ICS (סין).

 

עמנואל גרימלדי אמר: ״הפגישות שלי השבוע עוזרות ל-ICS לקבל הבנה מעמיקה יותר של תעשיית הספנות הגדולה של סין, ואני מצפה לשיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם CSA בהמשך הדרך. אני מודה ל-CSA על האירוח האדיב והדיונים הפוריים. התעשייה שלנו היא תעשייה גלובלית ולכן האתגרים שלנו, בהם אפס פליטות פחמן וגיוס ורווחת הימאים, משפיע על כולם בתחום הספנות, ולכן עלינו לעבוד יחד כתעשייה כדי למצוא פתרונות״.

 

נציין כי ה-ICS קיבל את ה-CSA לחברות מלאה ב-1 בינואר 2023 בצעד שאישר מחדש את תפקיד ICS כקולה של תעשיית הספנות העולמית. ה-CSA גם הצטרף למועצה של ICS, המפקחת על עמדות המדיניות ש-ICS מציגה בשם בעלי האניות ברחבי העולם.

 

נזכיר כי עמנואל גרימלדי הינו יו״ר קבוצת גרימלדי המיוצגת בישראל על ידי סוכנות אלאלוף.