צים, סוכנות א.מ.א וכרמל הודיעו על עדכון התעריפים בכל נתיבי הסחר מ/ל ישראל. צים ביקשה להעלות התעריפים כבר בחודש יולי האחרון אך נתקלה בתגובה חריפה מצד התעשיינים
חברת צים הודיעה ללקוחותיה על עדכון אגרת THC (Terminal Handling Charge) בסחר מ/ ל ישראל, וזאת בעקבות הפעלת הרפורמה בתעריפים החל מה-1 באוקטובר, יום שישי האחרון.
מחברת צים נמסר כי שיעור העדכון יעמוד על 155 דולר למכולה של 20 רגל, 235 דולר למכולה של 40 רגל, 175 דולר למכולת קירור של 20 רגל ו-255 דולר למכולת קירור של 40 רגל.
גם בסוכנויות ים מאוגדות א.מ.א הודיעו על העלאת היטל הטעינה והפריקה THC וזאת על מנת לכסות את העלייה הצפויה בתפעול האוניות בנמלי ישראל. מהסוכנות נמסר כי בעקבות הרפורמה בתעריפים יעלו דמי הניטול (טעינה, פריקה, ריקות ומלאות) בעשרות אחוזים ואף אגרות מסי הנמל במאות אחוזים בחלק מן המקרים.
מסוכנות א.מ.א נמסר עוד כי מחירי ה- THC החדשים ביבוא וביצוא לאוניות בקו M.A.E הפוקדות את נמלי ישראל יהיו 190 דולר למכולת 20 רגל, 205 דולר למכולת 20 רגל בקירור, 310 דולר למכולת 40 רגל ו-325 דולר למכולת 40 רגל בקירור.
גם חברת כרמל שירותי ספנות בינלאומית, המייצגת בישראל את חברת הספנות Cosco, הודיעה כי החל מה-15 באוקטובר יחול שינוי בגובה היטל המסוף THC. החברה ציינה כי היא תעדכן את לקוחותיה בדבר גובה ההיטל החדש בימים הקרובים.
נזכיר כי בחודש יולי השנה ביקשה חברת צים לעדכן את היטלי ה-THC בסכום של 55 דולר למכולה בסחר מ/ל ישראל, דבר אשר עורר את זעמם של התעשיינים. כזכור, פנו נציגי התעשיינים למר שי באב"ד, מנכ"ל צים ישראל, וציינו בפניו כי "העלאה זו נראית לנו כלא מוצדקת והיא מהווה ניצול של מעמדה של חברת צים בשוק הספנות הישראלי".
צבי פלדה, יו"ר ועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים, כתב אז למר באב"ד כי "מדובר בהעלאה בשיעור חריג, והיא תמוהה בתקופה בה לא השתנתה עדיין מערכת התמחור בנמלים". פלדה אף ביקש כי צים תשקול מחדש את מה שהוא כינה "העלאה בלתי מוצדקת", כמו גם את יתר ההיטלים שאינם חלק מדמי ההובלה הישירים.