עיכובים מתגברים בתנועת כלי השיט בתעלה פנמה

כתוצאה ממה שהיא תיארה כבצורת "חסרת תקדים", רשות תעלת פנמה קיצצה את הכמות המקסימלית של מעברים יומיומיים ב-20% ל-32 הפלגות ביום בלבד


13:00 ,08.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

העיכובים בתעלת פנמה מתגברים ועומדים כעת בממוצע על 15-19 ימים, לכל אניה, בשבוע הראשון של אוגוסט, כאשר מפלס מים נמוך באגם גאטון מגביל את מספר כלי השיט העמוסים במלואם המסוגלים לעבור את המעבר.

 

כתוצאה ממה שהיא תיארה כבצורת "חסרת תקדים", רשות תעלת פנמה קיצצה את הכמות המקסימלית של מעברים יומיומיים ב-20% ל-32 הפלגות ביום בלבד.

 

תנאי התפעול המשתנים מביאים לכך שכלי שיט מכל הקטעים מתמודדים עם עיכובים, כאשר נתוני מעקב אחר כלי השיט מראים תורים עצומים משני צידי נתיב המים.

 

"העיכובים בתעלת פנמה הם תזכורת לצורך הדחוף לטפל בשינויי האקלים. תעשיית הספנות היא אחד המגזרים הפגיעים ביותר להשפעות של שינויי האקלים, ועלינו לנקוט בפעולה כדי להפחית את הפליטות שלנו ולהפחית את הסיכונים", הגיב תומס זיידמן, מנכ"ל Sagitta Marine, בעלים של חברת ספנות המשנעת תפזורת.

 

על פי מומחים, בעוד שהגשמים חזרו לפנמה, לא סביר שהרשויות יבצעו עדכון כלפי מעלה את מספר המעברים של כלי השיט בזמן הקרוב, מודעים להשפעות של תופעת מזג האוויר אל ניניו השנה, שנוטה להביא מזג אוויר יבש יותר למדינה בהמשך השנה.

 

ואכן, רשות התעלה הודתה שהיא עלולה לספוג פגיעה של עד 200 מיליון דולר בשנה הבאה אם התנאים יימשכו.