נתוני לוויין מראים כיום שכמעט 100 אניות מטען - מכליות, מטען כללי ותפזורת, מכולות וגלנוע - ממתינות מחוץ לנמלים של דרבן וריצ׳רדס ביי, כולל כמה עוגנים ליד קייפטאון ו-Gqeberha. המסופים מתמודדים עם מספר בעיות החל ממזג אוויר גרוע ועד ציוד ישן.
על פי ההודעה האחרונה של חברת המכולות הגרמנית האפאג-לויד, יש עיכוב של שישה ימים לשטח העגינה בדרבן. התור התפעולי גרם לחברת מארסק לעקוף את קייפטאון כתחנה באחד מנתיבי אסיה. חברת MSC תחיל תוספת גודש של $210 לכל מכולה 20 רגל עבור מטען יבש דרך נמלי דרום אפריקה החל מה-3 בדצמבר.
האיגוד הדרום אפריקאי למשלחי מטענים, הצהיר כי לעיכובים יש עלויות ישירות של 5.2 מיליון דולר ליום כאשר מתווספים היטלי גודש.
טרנסנט, חברת הלוגיסטיקה המנוהלת על ידי דרום אפריקה, אמרה כי היא נוקטת במספר התערבויות דחופות כדי לטפל בפיגור ולמזער את ההשפעה על כלכלת דרום אפריקה. בהצהרה השבוע, טרנסנט הודתה שהתיקונים לא יהיו מהירים לאחר ״שנים רבות של תת השקעה בציוד ובתחזוקה שלו״
״אנחנו עובדים על מספר צעדים כדי לשנות את המצב״, אמר יו״ר הדירקטוריון Andile Sangqu בתדרוך לתקשורת. ״אנחנו צריכים להזהיר שזה ייקח זמן מה שכן זמני ההובלה של חלק מהציוד הם בין 12 ל-18 חודשים״.
אתגרים לוגיסטיים, כולל העיכובים הארוכים בנמלים, הפסקות חשמל תכופות, כבישים במצב גרוע, פשע ושחיתות נותרו דאגות ממשיות עבור עסקים בדרום אפריקה - כך על פי נתונים שנאספו על ידי יחידת ראנד Merchant Bank של FirstRand והלשכה למחקר כלכלי של אוניברסיטת Stellenbosch.