ספר הזמנות האניות מעיד: מתנול מוביל את מהפכת הדלק הירוק

ספר ההזמנות של אניות המונעות באמצעות דלק מתנול עומד כעת על 68 אניות בנפח כולל של 930,000 TEU. המגזר מייצג כעת 12% מספר ההזמנות לפי קיבולת, לעומת פחות מ-1% לפני שנה. גם אניות מטען כללי, מכליות ואניות נוסעים שמו עין על ההנעה הירוקה במתנול


12:43 ,01.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מגזר אניות המכולה מוביל את ענף הספנות לתוך עולם ירוק יותר ומגלה מנהיגות בכל  הקשור להנעת אניות באמצעות מתנול. על פי Alphaliner, הזמנות אניות מכולה המונעות במתנול צמחו במהירות גדולה יותר מהזמנת אניות מכולה המונעות ב-LNG בששת החודשים האחרונים, כאשר רק 8% מההזמנות לפי קיבולת עד כה השנה שייכות לאניות המונעות בדלק (bunker).

 

אניות מהסוג החדש (מתנול ו-LNG) מייצגות כעת כ-40% מספר ההזמנות לבניית אניות חדשות. ספר ההזמנות של אניות המונעות באמצעות דלק מתנול עומד כעת על 68 אניות בנפח כולל של 930,000 TEU. המגזר מייצג כעת 12% מספר ההזמנות לפי קיבולת, לעומת פחות מ-1% לפני שנה.

 

״הנתונים מראים שהמהפכה הירוקה בשילוח מכולות נמצאת כעת בעיצומה עם חברות ספנות שמשתמשות בהפקדות עצומות במזומן כדי ליצור מחדש את הציים שלהם לקראת מעבר האנרגיה״, קבעה Alphaliner בדו״ח השבועי האחרון שלה.

 

בעוד חברות ספנות בתחום המכולות מובילות את הדרך לקראת אניות המונעות במתנול, גם אניות מטען כללי ומכליות נכנסו כעת לתחום. מגזר ספנות חשוב נוסף, עסקי השייט, מעוניין גם הוא לאמץ מתנול. חברות קרוזים כמו קוסטה, TUI Cruises, דיסני ו-NCL הצהירו כי הן מעוניינות להתקדם לכיוון מתנול כדלק לאוניות הקרוזים שלהם.