אתמול נפתח המושב ה-27 של UNFCCCאמנת המסגרת של האומות המאוחדות בנושא שינויי אקלים, או COP27, המאגדת מאתיים מדינות, אלפי נציגי ממשלה, מדענים, נציגים של מוסדות בינלאומיים וארגונים לא ממשלתיים.
הוועידה, המתקיימת במרכז הכנסים הבינלאומי בשארם א-שייח׳, מצרים, ונמשכת שבועיים, נועדה לתת יישום קונקרטי להסכם פריז ולהתחייבויות של הקהילה הבינלאומית בענייני אקלים.
במהלך אירוע ההשקה של Green Shipping Challenge שנערך אתמול במסגרת COP27 ניתן דגש מיוחד ליוזמת Clean Energy Marine Hubs בהובלת כוח משימה בינלאומי של מנכ״לים ומטרתה להאיץ את הייצור וההובלה העולמית של דלקים ירוקים. היוזמה מקודמת על ידי ארגונים בינלאומיים, כולל לשכת הספנות הבינלאומית ICS, הגוף המייצג את איגודי הספנות הלאומיים ברחבי העולם ולמעלה מ-80% מצי הסוחר העולמי.
כנשיא ה-ICS, מנכ״ל קבוצת גרימלדי, עמנואל גרימלדי, הוא בין הדוברים בוועידת COP27.
במהלך האירוע אתמול הדגיש גרימלדי את חשיבות המחויבות של כל בעלי העניין ביוזמת Clean Energy Marine Hubs.
עמנואל גרימלדי: ״שנה לאחר COP26 עדיין מדברים הרבה על ייצור מימן ודלקים דלי פחמן אחרים, אבל מעט מאוד על איך זה ייעשה בפועל. לכן היוזמה האחרונה של Clean Energy Marine Hubs היא כל כך חיונית, מכיוון שהיא מפגישה את כל שרשרת הערך האנרגטית כדי להבטיח שייצור, שינוע ושימוש בדלקים נטו אפס פליטות יהפכו למציאות״.
״הפחתת הפליטה בספנות והפחתת פליטת פחמן בעולם הם שני צדדים של אותו מטבע. כל בעלי העניין ברחבי נוף האנרגיה של העולם צריכים לעבוד יחד כדי להפחית את הפחמן, ואני שמח לראות שזה חוזר על עצמו היום כאן ב-COP27בשארם א-שייח׳״, הוסיף עמנואל גרימלדי.
מנכ״ל קבוצת הספנות האיטלקית כבר דיבר על הנושא בשבוע שעבר במאלמו, שוודיה, מול למעלה מ-300 נציגים מהמגזר הימי, במהלך טקס הסיום של האוניברסיטה הימית העולמית (מטעם ה-IMO), שעבורו קבוצת גרימלדי מממנת מספר מלגות המיועדות למפעילים ימיים ממדינות מתעוררות. באותה הזדמנות הוא חזר על אמונתו שרק פתרון גלובלי יכול לפתור בעיה גלובלית ולאפשר להתמודד עם סוגיית הפחתת פליטת CO2 בצורה טובה, מהירה ויעילה יותר מכל פתרון אזורי.