ממשלת בריטניה השיקה את ״ספנות 2050״

במסגרת האסטרטגיה שהושקה ל-30 השנים הבאות יוקם מרכז חדשנות בנמלי בריטניה עד שנת 2030 והוצגה חקיקה חדשה המקלה על בדיקת וניסוי כלי שיט אוטונומיים במימי בריטניה


13:59 ,27.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת בריטניה השיקה ביום חמישי האחרון את האסטרטגיה שקיבלה את השם Maritime 2050, אסטרטגיה עבור 30 השנים הבאות המבקשת להפוך את בריטניה למדינה בה תנוסה לראשונה טכנולוגיה מתפתחת במגזר הספנות.

 

האסטרטגיה החדשה מבקשת לנצל את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בחדשנות ימית והיא מתווה מגוון הצעות בטווחי זמן שונים לטובת פיתוח טכנולוגיה, אנשים ותשתיות שפקידי הממשל מקווים יאפשרו לה להישאר מובילה ימית בתחום הספנות הימית במשך 30 השנים הבאות.

 

במסגרת התכנית החדשה יוקם מרכז חדשנות בנמלי בריטניה עד שנת 2030 שיבחן דרכים לניקוי זיהומים שיוצרת תעשיית הספנות ויבנה מרכז הכשרה ברמה עולמית עבור ימאים.

 

לדברי שר התחבורה הבריטי כריס גריילינג יוזמה זו כבר מביאה 14 מיליארד ליש״ט לבריטניה ומספקת קריירות לאלפי אנשים ברחבי המדינה.

 

גריילינג ציין כי ״אסטרטגיה זו היא מסר ברור לעולם - אנו נמשיך להיות האומה הימית המובילה במשך 30 השנים הבאות ומעבר לכך. אנחנו נהיה בחוד החנית של הטכנולוגיה המתפתחת והכשרת ימאים ונצליח למכור את המומחיות הזו לחברות ברחבי העולם״.

 

חלק מהאסטרטגיה כוללת הצגת חקיקה חדשה לטובת בדיקת כלי שיט אוטונומיים במימי בריטניה. ״הסוכנות הימית הממשלתית ומשמר החופים בודקת כל מה שנדרש כדי להבטיח את שלומם של כלי השיט האוטונומיים וכלי שיט אחרים. הדבר יגדיר את בריטניה כמקום הטוב ביותר לבחון טכנולוגיה זו אשר תמשוך לכאן עסקים בינלאומיים והשקעה, ותיתן דחיפה לכלכלה״, ציינה הממשלה בהודעה לעיתונות.

 

הממשלה גם מחפשת להקים ועדת מיומנויות ימית, שתקדם שימוש במציאות וירטואלית ותלת מימדית להכשרת ימאים.

 

יו״ר צוות המומחים הבריטי, יו מקניל, אמר כי ״היתה לי הזכות לעבוד כיו״ר צוות המומחים שקיבץ יחד אישים בולטים מכל רחבי הענף, על מנת לאתגר ולתמוך בפיתוח של׳ספנות 2050. התוצאה היא תכנית רחבה ושאפתנית לעתיד בריטניה כאומה ימית המבטיחה שהכלכלה תמשיך לצמוח בהצלחה במחצית השנייה של המאה ה-21״.

 

מקניל הוסיף כי ״ההמלצות שפורסמו היום יאפשרו לממשלה ולתעשייה לפעול יחד כדי להגדיל את הסחר, למשוך השקעות ולטפח חדשנות על פני המגזר הימי המשגשג שלנו, תוך כדי צמיחה בשימוש בספנות נקייה״.