לקראת שיא חדש: אניות ענק בנות 8000 TEU בדרך לישראל

את השיא תשבור ראשונה האניה Humber Bridge של חברת K-Line, בקיבולת 8000 TEU – הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל. זאת במסגרת ברית CKYH המציעה שירות שבועי מ/אל המזרח הרחוק, דרך ישראל, לים תיכון. משה מנו, נשיא מנו ספנות סוכנת K-Line בישראל: "אין ספק שמדובר על ע


00:00 ,06.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

אניות הענק בדרך לישראל. במהלך חודש ינואר 2012 תיכנס, לראשונה לנמלי ישראל, אניית ענק של חברת הספנות היפנית K-Line בקיבולת של 8000 TEU – אניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל עד כה.

אניית הענק Humber Bridge, באורך של 336 מטר ובקיבולת של 8212 TEU, צפוייה להיכנס לרציף היובל בנמל אשדוד ב- 14 בינואר 2012 ובכך לקבוע שיא חדש.

"נפלה בחלקנו זכות גדולה לקבוע שיא חדש בספנות בישראל, ולציין את כניסתה של ישראל לעידן חדש בו פוקדות אניות ענק את נמלינו", אמר הבוקר בסיפוק רב משה מנו נשיא קבוצת מנו ספנות, הסוכנת הכללית של K-Line בישראל. "השותפות העסקית ארוכת השנים של קבוצת מנו ספנות עם ענקית הספנות היפנית K-Line הוכיחה את עצמה ואנו מברכים על ההחלטה להכניס לסחר מ/אל המזרח הרחוק אניות ענק, על בסיס קבוע, בפקידה ישירה בנמל אשדוד", אמר.

נציין כי אניית הענק פועלת במסגרת שירות משותף תחת ברית CKYH. השירות הינו שבועי, עם פקידה ישירה ברציף היובל שבנמל אשדוד במסגרת הסכם "חלונות" והוא מפעיל 8 אניות מכולה, ארבע מתוכן של K-Line.

שירות זה יחל כאמור להפעיל אניות ענק, מהמזרח הרחוק, דרך פורט סעיד וישראל לים תיכון. סבב הפקידה המעודכן הינו:

Shanghai – Ningbo – Xiamen – Kaohsiung – Yantian – Singapore – Port Said – Ashdod – Genoa – Barcelona – Fos – Port Said

במנו ספנות הדגישו כי מדובר על שירות משודרג, מהיר במיוחד, עם פקידה שבועית ישירה בנמלי ישראל ושירות ישיר ומהיר לנמלי ים תיכון, איטליה וספרד. "שיפור השירות הינו חלק משיתוף הפעולה של כל חברות ברית CKYH עם נמל אשדוד והיכולת של הנמל לקלוט אוניות ענק במסגרת תכנית החלונות עם פקידה שבועית קבועה", ציין משה מנו.

"אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין כל הצדדים", מסר דרור ורד, נציג K-Line בישראל. 

לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "חברת נמל אשדוד עשתה עליית מדרגה משמעותית בשנים האחרונות בתחום פריקה וטעינה של מכולות בנמל אשדוד והגדילה מאוד את נתח השוק שלה בתחום זה. עגינה של אנייה גדולה ומרשימה כ- Humber Bridge בנמל אשדוד, שטרם הייתה שכמותה בישראל, היא ללא ספק סממן המצביע על חשיבות נמל אשדוד לכלכלה הישראלית והישג תפעולי מרשים נוסף עבור החברה. נמשיך להעניק ללקוחותינו את שירותי הנמל הטובים ביותר במדינת ישראל כך שנמל אשדוד ימשיך להוות יעד עגינה מרכזי של אוניות מכולה כמו גם של אוניות נוסעים. כולי תקווה כי נמשיך לראות אניות מכולה גדולות מימדים פוקדות את הנמל ומקיימות קשרים עסקיים עם ישראל".

נציין כי לברית CKYH משתייכות החברות Cosco, K-Line, Yang Ming, Hanjin.