כנסת ישראל: הוקמה שדולה למען קידום ענף הספנות בישראל

ח״כ קלנר יזם את הקמת השדולה ואמר: ״המטרה היא להרים את ענף הספנות במדינת ישראל ולתת לו את המקום האסטרטגי הראוי לו. מדינת ישראל צריכה היום אניות ולא להיות תלויה בגורמים אחרים״. ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות: ״צעד זה מוכיח את ההכרה בחשיבותו של הענף״


11:34 ,11.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ח״כ אריאל קלנר פעל השבוע לשם הקמת שדולה למען קידום ענף הספנות בישראל. ח״כ שרן השכל תהיה גם היא חלק מהשדולה למען קידום ענף הספנות לצדו של קלנר.

 

בשיחה עם מערכת PORT2PORT אמר ח״כ קלנר: ״המטרה היא להרים את ענף הספנות במדינת ישראל ולתת לו את המקום האסטרטגי הראוי לו. מדינת ישראל צריכה היום אניות ולא להיות תלויה בגורמים אחרים. אני גם תומך ומקדם את נושא חוק ׳מס תפוסה׳ וחשוב לעשות פה מה שעושים במקומות אחרים בעולם. אנחנו רוצים ימאים, אנחנו רוצים רבי חובלים, אנשים שיבואו ויהיה לנו אנשי מקצוע בתחום הזה. זה גם נותן אופק תעסוקתי להרבה מאוד אנשים וגם מהווה נכס אסטרטגי למדינת ישראל. אנחנו מגלים היום בתחומי החימוש ובתחומים אחרים כה זה בעייתי להיות תלויים באחרים ולכן זה חשוב גם בעולם הימי, גם בספנות, בייחוד לאור העובדה שמרבית הסחורות מגיעות לישראל דרך הים ולכן כדאי שמדינת ישראל תהיה תלויה רק בעצמה ולא באחרים״. 

 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, בירך על הקמת השדולה ואמר: ״לענף הספנות חשיבות גדולה במשק הישראלי והשפעתו על הכלכלה הישראלית ראשונה במעלה. צעד זה מוכיח את ההכרה בחשיבותו של הענף, שמתמודד בימים אלה עם אתגרים רבים, וכולי תקווה כי זהו צעד ראשון בדרך למציאת פתרונות הולמים לאתגרים קשים אלה״. 

 

נזכיר כי שדולה (או לובי) בכנסת היא התארגנות וולנטרית של חברי כנסת הפועלת לשם קידום רעיון מסוים. סדר היום של שדולה והאג׳נדה שלה, לצד תדירות פעולותיה, היוזמות ושיתופי הפעולה שהיא יוצרת, כל אלו תלויים ברצון ובמטרת השדולה. לשדולות אין מעמד רשמי, מה שמאפשר לה חופש פעולה מסוים שמנותק מסדר יומה של הכנסת. על כן, לצד היתרון בחופש הפעולה, מדובר בהתארגנות ללא כלים פרלמנטריים שעומדים לרשותה, ולפיכך ללא סמכות פורמלית. בכנסת ה-16 נמנו כ-44 שדולות, בכנסת ה-17 מעל 50 שדולות ובכנסת ה-20 קיימות כ-180 שדולות.