חברות ספנות ומשלחים מתכוננים להעלאת מחיר שלישית השנה

בניסיון להקדים את העלאת מחירי ההובלה הימית בסין דווח על מספר שיא של מכולות שנותבו לנמלים. עדיין לא ברור איל יתייחסו לדבר המשלחים


00:00 ,08.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אחרי שני סיבובים של העלאות במחירי ההובלה הימית, בחודשים מרץ ואפריל השנה, שוקלות חלק מחברות הספנות סיבוב נוסף של העלאת מחירים, הפעם בחודש הנוכחי.

לדברי סוכנויות הידיעות, החל מ-1 במאי הטילה קוסקו מס בסך 400 דולר ל-TEU על מטען חורג בקווי הסחר המזרח הרחוק-דרום אפריקה, בעוד ש-OOCL הודיעה על כוונתה להעלות את מחירי ההובלה ב-200 דולר ל-TEU בקווי הסחר צפון אירופה-אסיה.

בורסת הספנות בשנגחאי דיווחה שעמדת השוק הוא לחכות ולראות לתוצאות העלאת מחירי ההובלה השלישית בשנה זו.

לדברי חברת Clarkson Shipping Inteligence, בחודש מאי יתווספו לשוק כ-20 אוניות מכולה חדשות, שיגדילו את עודף ההיצע שגם כך עולה על גדותיו. בנוסף מסרה החברה, שעדיין לא נקבע האם משלחים ימיים יסכימו לשלם עבור העלאת מחיר נוספת.

חששות מפני העלאת מחירי הובלה נוספת כבר תרמו את חלקם, כששוק המכולות הסיני גאה ופעילות נמרצת נרשמה, כשמכולות עמוסות ציוד הוחשו לרציפים לפני הבשורה המתקרבת. אי לכך, דיווחו הרשויות על עומס רב בכבישים המובילים לחלק מנמלי סין.

יצוין שהעלאות במחירי ההובלה הימית דחפו את המחיר להובלה משנגחאי לאירופה מ-500 ל-1,700 דולר ל-TEU, מעל לנקודת האיזון, של 1,300 דולר ל-TEU. לדברי אנאליסטים, מדובר באפשרות שחברות ספנות יגדילו בצורה ניכרת את ההכנסות שלהן לשנה זו.