הגודל הממוצע של אוניות מכולה שמפליגות במסגרת קווי הסחר אסיה-דרום אמריקה גדל בשנים האחרונות עד ל-155 אוניות בעלות קיבולת של 6,200 TEU האחת, מ-180 אוניות בעלות קיבולת של 5,000 TEU.
בנוסף, גידול הממוצע של חצי מאותו צי הוא פחות מחמש שנים, בהשוואה ל-40% מהצי רק לפני שנה. האוניות החדשות יותר מכילות גם כמחצית ממכולות הקירור במסגרת קווי הסחר.
לפי צפי של אתר "Lloyd's List", במהלך השנים הקרובות ייכנסו לשירות במסגרת קווי הסחר אוניות חדשות, בעלות קיבולת של עד 13 אלף TEU, שכבר הוזמנו על ידי חברות הספנות. כרגע ישנן 149 אוניות מסוג פוסט פנאמקס שהוזמנו, שמתוכן לפחות 43% יופעלו על ידי חברות הספנות המשרתות את קווי הסחר אסיה-דרום אמריקה: CMA CGM, CSCL, האנג'ין, המבורג סוד, MSC, קוסקו, CCNI, אוורגרין ו-CSAV.
עד כה השנה נמסרו כבר 31 אוניות מאותו הסוג, כשארבע מהן כבר פועלות בקווי הסחר אסיה-דרום אמריקה. אבן הנגף היא, שדרום אמריקה צריכה לשדרג ת התשתיות שלה, בכדי שיוכלו לטפל באוניות גדולות יותר.
על פי מחקר שנערך על ידי הוועדה הכלכלית לנושאי דרום אמריקה של האו"ם, בין 2015 ל-2019 יגיעו אוניות בעלות קיבולת של 13 אלף TEU לנמלי דרום אמריקה.