דו״ח ״מצב הרוח״ של ה-ICS: יש צורך בהכוונה מהרגולטורים

מדובר למעשה בסקר השנתי הראשון של סיכונים ואמון בקרב מנהיגים ימיים. עמנואל גרימלדי, יו״ר לשכת הספנות הבינלאומית: ״הצורך בהכוונה ברורה מהרגולטורים והפוליטיקאים בולט בנתונים. לעיכובים בקבלת ההחלטות הממשלתיות יהיו השלכות מרחיקות לכת על תעשיית הספנות


12:43 ,17.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות הבינלאומית, ה-ICS, פרסמה אתמול לראשונה את ״דוח הברומטר הימי״ לשנת 2022 – 2023. מדובר בדוח אשר ממש כשמו בודק את ״מצב הרוח״ בקרב בעלי האניות ברחבי הגלובס ודרכי התמודדותם עם אתגרים ומכשולים בענף הספנות העולמי.

 

הדוח השנתי, שפורסם כאמור על ידי ה-ICS בפעם הראשונה מעולם, מגלה כי קיימת בקרב בעלי האניות חוסר וודאות לגבי זמינות דלק ותשתיות והדבר מסכן את השאיפות הגלובליות בקרב בעלי האניות ולקוחותיהם לעמוד ביעדי פליטות הפחמן ומדגיש את הצורך בתכנית סדורה וברורה שתפחית את הסיכונים העומדים בקרב אלו שמתכוונים להשקיע כסף רב בעתיד הספנות.

 

מדובר למעשה בסקר השנתי הראשון בקנה מידה מלא של סיכונים ואמון בקרב מנהיגים ימיים. יותר מ-130 מקבלי החלטות בדרג ביניים ומעלה, מחציתם בעלי אוניות וכ-35% מהם מורכבים ממנהלי אוניות, סיפקו תובנה לגבי הנושאים המעסיקים אותם וכיצד הם ממוקמים לנהל את השפעתם.

 

השקפותיהם של המשיבים על גורמי פליטת פחמן מדגישים את הבשלת ההבנה של תעשיית הספנות לגבי ההשלכות המורכבות של מעבר האנרגיה. המשיבים הפגינו דעות מתקדמות בנושא הדלקים כמו גם שינוי בגישה כלפי אנרגיית רוח וכוח גרעיני כמקורות אנרגיה פוטנציאליים וברי קיימא.

 

הדו״ח גם הדגיש כי לעיכובים בקבלת החלטות הממשלה יהיו השלכות מרחיקות לכת על תעשיית הספנות.

 

עמנואל גרימלדי, יו״ר לשכת הספנות הבינלאומית, הגיב לתוצאות הדו״ח ואמר: ״הצורך בהכוונה ברורה מהרגולטורים והמנהיגים הפוליטיים שלנו בולט בנתונים שנאספו ממנהיגים ימיים ברחבי העולם. לעיכובים בקבלת ההחלטות הממשלתיות יהיו השלכות מרחיקות לכת על תעשיית הספנות, שכן בחירות מפתח לגבי חוסן שרשרת האספקה, צעדים להפחתת גזי חממה (כולל תמחור פחמן, זמינות דלק חלופי ואספקת תשתית בונקר ביבשה חדשה) יקבעו כיצד התעשייה תתפתח במהלך העשור הבא״.