ד"ר יורם זבה הוכרז כיקיר העיר חיפה

בין נימוקי ועדת הבחירה: זבה היה שותף ליצירת שירות המכולות החלוצי של צים, נאבק ברעיונות להעביר את החברה למרכז הארץ ותרם למוסדות האקדמאים בעיר


11:54 ,15.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת העיר חיפה אישרה את המלצת הוועדה לבחירת יקירי העיר להעניק את האות לנשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה.

 

לבחירת יקירי העיר חיפה נבחרים מדי שנה עד 12 גברים ונשים מעל לגיל 65, כציון וכהכרת תודה של הקהילה עבור פעילות מתמשכת למען החברה במדינה וחיפה בפרט.

 

מנימוקי הוועדה להמליץ על זבה כזכאי לאות, נקבע שהוא היה שותף ליצירת שירות המכולות החלוצי של צים, שמרכזו בחיפה, ויצר קשר מיוחד עם נמל חיפה ומנהליו. כמו כן, במשך השנים נאבק זבה ברעיונות להעביר את צים למרכז הארץ. שמה של חיפה, נכתב, התפרסם בכל העולם, כשעל אוניות צים מתנוסס בגאווה השם של חיפה כנמל הבית של החברה.

 

בנוסף צוין כי זבה תרם בפועלו רבות למוסדות האקדמאים בחיפה, כששימש כסגן יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה ובגופים במנהלים של הטכניון, כשגם היום הוא ממשיך וממלא תפקידים רבים בוועדות המנהלים של אותם מוסדות.

 

טקס הענקת אור יקירי העיר יתקיים בתחילת חודש יולי.

 

זבה: "אני מאוד מתרגש; באופן אישי, אבל גם מהעובדה שאני לא זוכר שהובעה הוקרה למקצוע שלנו, ספנות ונמלים, דבר שחשוב לי מאוד, כמו גם הקשר עם סחר החוץ. חיפה היא עיר שנמצאת היום בחזית הספנות – שוכנים בה רספ"ן, האקדמיה, לשכת הספנות, המכון לחקר הספנות והנמלים, איגוד המשתמשים בהובלה ימית. אני שמח שנפל בגורלי ומכירים בדרכי ובדבר החשוב הזה, של סחר החוץ של ישראל, שהוא הפרנסה של כולם. בהקשר זה חשוב לי לציין שהשנה נחגוג את יום השנה השני של הספנות".