ברית ענק חדשה באופק: OOCE

CMA CGM עומדת מאחורי הדיונים על הקמת הברית החדשה, ביחד עם החברה הממוזגת צ'אינה קוסקו, OOCL ואוורגרין. במידה ותקום, עשויה הברית לאיים על מרקם הבריתות הקיים במגזר הספנות


10:43 ,18.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ברית ענק חדשה בעולם הספנות: CMA CGM, המוביל השלישי בגודלו בעולם, מנהלת מגעים עם חברת הספנות הסינית צ'אינה קוסקו, עם חברת הספנות מהונג קונג OOCL ועם חברת הספנות מטייוואן אוורגרין בנוגע לשיתוף פעולה, שעלול לשנות את כל תמונת הספנות הגלובלית כיום.

 

בחודשים האחרונים הורו השלטונות בסין על איחוד חברות הספנות צ'אינה שיפינג עם קוסקו, לאור המצב הכלכלי הקרשה של מגזר הספנות וכן שלא מצאו היגיון בכך ששתי חברות ממשלתיות מתחרות זו בזו. במסגרת המיזוג, תקבל קוסקו את חטיבת המכולות של CSCL.

 

בקיץ 2014 לא אישרו רגולטורים בסין את ברית הענק P3, שהורכבה משלוש חברות הספנות הגדולות בעולם – מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM, בטענה שלברית החדשה יהיה נתח שוק גדול מ-30% ואי לכך היא תפגע בתחרות. לדברי גורמים בעולם הספנות, אי האישור נבע מהעובדה שבברית הענק לא היתה חברה חברת ספנות סינית.

 

אי אישור ה-P3 גרם ליצירת ברית ה-2M בין מארסק ליין ל-MSC וכן ליצירת ברית ה-Ocean Three, שבה חברות CMA CGM, צ'אינה שיפינג ו-UASC.

 

במידה והברית החדשה תקום, יעלו שאלות בנוגע להמשך הפעילות של שלוש הבריתות המרכזיות, הפועלות כיום בכיוונים מזרח-מערב, בהן לוקחות חלק החברות המעורבות:  Ocean Three, CKYHE ו-G6.

 

CMA CGM, שרכשה את APL,  חטיבת הספנות הקווית של NOL, לקראת סוף 2015, כבר הודיעה שהוציא את החברה מברית ה-G6 לאחר השלמת העסקה במחצית השנייה של 2016.

 

קוסקו מבחינתה עדיין לא הודיעה על כוונותיה, כשאוורגרין נמצאת במהלך חודש אבל על מות מייסדה Chang Yung-Fa.

 

לדברי אנאליסטים ימיים של אלפליינר, למרות שההרכב הסופי של ברית ה-CCEO עדיין לא נקבע, הכוח העומד מאחורי הדיונים היא CMA CGM, כשהמטרה הברורה היא להתחרות בברית ה-2M בקווי הסחר מזרח-מערב.