ארה״ב: הצעת חוק חדשה שמטרתה להחליש את ההשפעה הסינית במרחב הימי

הצעת החוק תאסור על נמלי ארה״ב להשתמש בפלטפורמת המידע לציבור הסינית LOGINK ותאפשר ל-FMC לחקור בורסות ספנות זרות כמו בורסת הספנות של שנחאי כדי לבחון שיטות עסקיות לא נאותות


13:07 ,30.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שניים מהתומכים העיקריים של חוק הרפורמה בספנות האוקיינוס (OSRA) בשנה שעברה בארה״ב העלו חקיקה מעודכנת שמטרתה להחליש את השפעתה של סין במרחב ההובלה הימית.

 

נציגי הקונגרס דאסטי ג׳ונסון וג׳ון גאראמנדי הציגו השבוע את חוק יישום הרפורמה בספנות הימית  במטרה ל״שים סוף״ לניסיונות של המפלגה הקומוניסטית הסינית להשפיע על שרשרת האספקה של ארה״ב.

 

הצעת החוק תאסור על נמלי ארה״ב להשתמש בפלטפורמת המידע לציבור הסינית LOGINK ותאפשר ל-FMC (הנציבות הימית הפדרלית) לחקור בורסות ספנות זרות כמו בורסת הספנות של שנחאי כדי לבחון שיטות עסקיות לא נאותות, ותאפשר ל-FMC להזרים נתוני דאטה תוך אכיפת סטנדרטים ללוגיסטיקה הימית.

 

ג׳ונסון: ״ראינו את התוצאות החיוביות של חוק הרפורמה בספנות האוקיינוס, אבל יש עוד מה לעשות כדי להישאר קשוחים כלפי סין. חוק יישום הרפורמה בספנות הימית מעניק ל-FMC את הסמכות להגן על נמלי ארה״ב, משלחים ויצרנים מהשפעת המפלגה הקומוניסטית הסינית. נהלי סחר הוגנים מועילים לכל חלקי שרשרת האספקה מיצרן ליצרן, משלח וצרכן״.

 

הצעת החוק גם תסמיך את ה-FMC לייעל תקני נתונים עבור לוגיסטיקה של הובלה ימית ולהשתמש בתקני נתונים קיימים או שיטות עבודה מומלצות בתעשייה, כולל התקשרות עם צד שלישי מומחה לפתח את תקן הנתונים הפדרלי החדש במידת הצורך. זה גם יסמיך את הלשכה לסטטיסטיקה של התחבורה לאסוף מידע נוסף על פעולות הנמל, כגון סך המכולות הנכנסות והיוצאות וקיבולת הטרמינלים.