MSC ועמותת אתגרים חנכו את הסירה "MSC Mickey"

חברת הספנות תרמה את הסירה לעמותה, הפועלת לקידום ושילוב חברתי של ילדים, בני נוער ובוגרים בעלי מוגבלויות באמצעות ספורט אתגרי. הסירה קרויה על שמו של מיקי דיאמנט ז"ל, שהיה ממקימי MSC בישראל


13:53 ,06.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס מרגש וחגיגי שנערך אתמול (ג') במעגן הדיג בקישון בנוכחות עשרות אנשי ספנות, פעילי עמותת אתגרים וידידים, הושקה סירת המנוע "MSC Mickey" אותה תרמה חברת הספנות MSC לטובת הפעילות הימית של העמותה למען ילדים, נוער ובוגרים עם מוגבלויות.

 

עמותת אתגרים פועלת מזה 20 שנה לקידום ושילוב חברתי של ילדים, בני נוער ובוגרים עם מוגבלות, באמצעות פעילות ספורט אתגרי, לרבות ענפי ספורט ימיים הכוללים שיט, קיאקים, סקי מים וצלילה. העמותה מפעילה מספר מרכזים ימיים, כשאחד מהם פועל במעגן הדיג בקישון, והיא היחידה בישראל המאפשרת לאנשים עם מוגבלות פיזית, חושית ונפשית, וכן לנוער מנותק ובמצבי סיכון, להשאיר את המוגבלות בחוף, לצאת לים ולבלות כאחד האדם, ובכך לחזק בכך את הדימוי ואת הביטחון העצמי.

 

אל תוך העשייה הברוכה הזו נרתמה חברת MSC ישראל, לאחר שנודע לעומד בראשה, עדני סימקין, על הצורך הדחוף לצייד את העמותה בחיפה בסירת מנוע שתתלווה לסירות השיט ובכך לאפשר לעמותה להמשיך ולקיים את פעילותה.

 

הסירה "MSC Mickey" נושאת את שמו של מיקי דיאמנט ז״ל, ממקימי ומעמודי התווך של MSC בישראל, שהלך לעולמו בשנת 2010. דיאמנט היה רס”ן במיל', בוגר קורס חובלים ג', והוא קרוב משפחתה של רפאלה אפונטה, רעייתו של ג'אן לואיג'י אפונטה, בעל חברת MSC. דיאמנט היווה דמות לחיקוי עבור כל עובדי החברה מבחינת מסירותו, נחישותו ובעיקר רוחו הצעירה, ומכאן ההחלטה להנציח את שמו סביב מפעל ההתנדבות של עמותת אתגרים. בטקס נכחו אלמנתו אסתי דיאמט ובנו דני, המכהנים בתפקידים בכירים בחברה.

 

בטקס אתמול הרחיב מנכ״ל החברה עדני סימקין על החלטת חברת MSC להיכנס לפעילות קהילתית בישראל, ועל כך שהחיבור עם פעילות השיט של אתגרים היה אך טבעי. "זוהי הסירה השלישית של MSC הנקראת על שם ישראלי", סיפר, "אחרי ה-'MSC Esthi'  וה- ‘MSC Danit'. בהיות MSC מחברות הספנות הגדולות בעולם ובישראל, אנחנו אוהבים לקבוע יעדים גבוהים. בעמותת אתגרים אמרו שהסירה נחוצה בכדי ללוות פעילות ימית של 250 ילדים, ואני אומר שהיעד הבא שלנו הוא פעילות של 500 ילדים".

 

סימקין הודה במילים חמות לכל השותפים ולכל החברות שתרמו את חלקם בהצלחת רכישת הסירה. במיוחד ציין סימקין את מנכ"ל חנ"י שלמה בריימן, שבלעדיו לא היה יכול הטקס במעגן השיט בקישון לצאת לפועל, ואת נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה על עזרתו ותמיכתו.

 

מנכ"ל עמותת אתגרים אבנר בלקנאי - סא"ל (מיל.), לשעבר מפקת טייסת המסוק הימי (דולפין) - הודה לסימקין ולאנשי צוות MSC על שנרתמו למבצע רכישת הסירה. בשם העמותה, וביחד עם מנהלת פעילות השיט בקישון אורלי דרי, העניק בלקנאי מזכרות לסימקין ולאסתי דיאמנט, והבטיח שהעמותה תעמוד ביעדים שהציבה MSC.

 

אמר בלקנאי: "השותפות עם MSC והחיבור שנעשה על ידי עדני סימקין לעוד ועוד אנשים טובים וחברות שמבינות מהי אחריות חברתית נותנת לנו את המשאבים להפוך את הפוטנציאל שנוצר עם הגעתה של MSC Mickeyלפעילות ברוכה ומבורכת לטובת אותם ילדים ונערים שכל כך זקוקים לפעילות שלנו".

 

לאחר מכן פנה בלקנאי לאסתר דיאמנט ואמר: "תודה ענקית על שאפשרת לנו את הזכות של להנציח את שמו של מיקי על גבי הסירה. אני מבטיח לך שנישא את שמו למרחבי עשייה ותרומה משמעותיים ביותר".

 

אורן אלמוג, שאיבד חמישה מבני משפחתו בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה לפני 12 שנים, כמו גם את מאור עיניו, נשא נאום מרגש על התפקיד החשוב שמילאה עמותת אתגרים בשיקום שעבר, ובאמונה שנטעה בו, שגם אדם עיוור יכול לתפקד ולהגיע להישגים. בין השאר, סיפר אלמוג על תחושותיו עת עמד לפני מספר שנים על הפודיום, עת זכה במקום השלישי בשיט מפרשיות באליפות העולם לעיוורים. "כל מה שאתה צריך כדי להשיט מפרשית זה הרוח, ורוח הרי היא משהו שגם אדם שרואה אינו יכול לראות, אלא רק להרגיש", אמר.

 

לסיום הטקס זכו הנוכחים לראות את ביצועי ה"MSC Mickey".