סינגפור – נכנסת לעידן משקף מכולות

מתחילת החודש מפעילה רשות המכס הסינגפורית, בנמל סינגפור, משקף מכולות חדש. המשקף יפעל, על פי התכנון, סביב השעון וישקף הן מכולות יבוא והן מכולות יצוא. על פי ההודעה, נוהל העבודה בסינגפור קובע כי מובילים יבשתיים הנכנסים לנמל לאסוף או למסור מכולה אשר "נפלה" לבד


00:00 ,23.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מתחילת החודש מפעילה רשות המכס הסינגפורית, בנמל סינגפור, משקף מכולות חדש. המשקף יפעל, על פי התכנון, סביב השעון וישקף הן מכולות יבוא והן מכולות יצוא.

על פי ההודעה, נוהל העבודה בסינגפור קובע כי מובילים יבשתיים הנכנסים לנמל לאסוף או למסור מכולה אשר "נפלה" לבדיקה יקבלו הודעה בזימונית GO X –RAY. עם קבלת ההודעה, על הנהג להגיע מיידית עם המכולה לאזור הבדיקות. תהליך הבדיקה עצמו ייארך מספר דקות ועלות הבדיקה הינה על חשבון רשות המכס. לאחר הבדיקה, במידה ויוחלט להעביר את המכולה לאזור הבדיקות הפיזיות המידע יועבר ליבואן או לסוכנו.

עם העברת המידע בדבר הבדיקה הפיזית ליבואן או לסוכנו, עומדות בפניהם שתי חלופות :
האחת, הם יכולים להביא לשטח הבדיקות פועלים מטעמם לביצוע הבדיקה או לחילופין לשכור את שירותיהם של חברות קבלניות הפועלות בשטח הנמל.

במידה והיבואן או סוכנו אינם יכולים להשיג כוח אדם מקצועי לביצוע העבודה תוך שעתיים מהמועד שבו הוחלט להעבירה לבדיקה פיזית, תועבר המכולה לאזור המתנה עד לביצוע הבדיקה.

במידה והיבואן מעוניין לשכור את שירותי הבדיקה של חברות הבדיקה הפועלות בנמל, יסדיר המכס את העברת המכולה לאזור הבדיקות . היבואן יחויב בתשלום עלות ההעברה לאזור הבדיקות.

המעוניינים בקבלת מידע נוסף יכולים לגלוש לאתר: www.customs.gov.sg/circular/faq.doc.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.