סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות: נעמוד בתאריך היעד להנפקה – מאי 2010

אסף רגב ציין כי "צריך לדאוג לחנ"י כדי שהיא תוכל לפתח את נמלי העתיד". ד"ר זבה לרגב: יש לך תירוץ פנטסטי להצדיק את כשלון ההפרטה


00:00 ,17.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

אסף רגב ציין כי "צריך לדאוג לחנ"י כדי שהיא תוכל לפתח את נמלי העתיד". ד"ר זבה לרגב: יש לך תירוץ פנטסטי להצדיק את כשלון ההפרטה
 
במסגרת הכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית נשא דברים אסף רגב, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, ודן בעיקרי דבריו בהנפקה הקרבה של חברות הנמלים. רגב ציין כי מאי 2010 הינו תאריך היעד להנפקת חברות הנמל בישראל וכי רשות החברות הממשלתיות פועלת במלא המרץ על מנת לעמוד בתאריך היעד ומשתדלת לעבוד בשיתוף פעולה עם כל המעורבים.
 
רגב התייחס לרפורמה הקרבה בתעריפים ואמר כי "יש כאן הזדמנות היסטורית לקדם את הרפורמה". רגב ציין כי מדובר ברפורמה טובה לכולם ובעיקר לאזרחי מדינת ישראל. "אנו מחויבים לשמור על איתנות פיננסית של חברות הנמלים על פי הסכמים שנחתמו ב-2005. צריך לדאוג לחנ"י כדי שהיא תוכל לפתח את נמלי העתיד וגם להשקיע בנמלים הקיימים".
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, התייחס אף הוא לסוגיית הרפורמה בתעריפים המטרידה בעיקר את המשתמשים בהובלה ימית וציין כי "רק הדוב שפושטים את עורו – לא מסכים". צוק ציין כי ייתכן והמשתמשים בהובלה ימית יבקשו להנפיק רק אחת מחברות הנמל בישראל בתאריך מסוים אך לא לסטות ממתווה ההנפקה המיועד.
 
ד"ר זבה התייחס לדבריו של רגב ואמר לסגן מנהל רשות החברות הממשלתיות בדיון שהתקיים לאחר מכן כי "אם אתה בונה את ההפרטה של הנמלים על המתווה הנוכחי של הרפורמה בתעריפים, יש לך תירוץ פנטסטי להצדיק את הכישלון של ההפרטה. אני ממליץ שתיקח את זה לתשומת לבך. אין סיכוי שבעולם שמפעל אחד ישלם 4 מיליון שקל  יותר, על חשבון אחר, אבל המשק ירוויח. אני חושב שאם תעשה רפורמה שנמל חיפה יקבל הרבה כסף ואילו אשדוד יקבל פחות – גם אז לא תהיה רפורמה".
 
ד"ר זבה אף ציין בפני מר רגב כי "אם תרדו מהעיקרון לפיו צריך להיות תשלום עבור כל פעילות תמצאו בנו פרטנר. עם עיקרון כזה אין רפורמה מבחינתנו. אני לא חושב שיעזור לך לעשות הפרטה אם תעלה את אגרות כלי שייט קטנים פי שש".