שר התחבורה נקרא להתערב בהסדרת העבודה בנמל אשדוד

בעקבות השיבושים בנמל אשדוד פונה ד"ר גד שפר לשר התחבורה במכתב: "העבודה אינה סדירה ועלויות ההובלה הימית לבעלי המטענים מתייקרות. את התוצאות של התייקרויות אלה חשים בכל משק בית בישראל"


00:00 ,10.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר, קורא לשר התחבורה ישראל כץ להתערב בשיבושי העבודה בנמל אשדוד ולדאוג להובלה ימית סדירה בנמל.

"אין בכוונתי להיכנס לעובי הקורה ולדון אם עיצומיהם של עובדי בתי המלאכה הינם חוקיים, כי ההסתדרות אישרה להם סכסוך עבודה כחוק ואילו לעובדי מחלקת הים אין סכסוך כחוק והאם שיבושים בעבודת הנתבים נובעים מסכסוך או ממחסור בעובדים", כותב שפר לשר התחבורה "העובדה היא כי העבודה אינה סדירה, האוניות המתעכבות בנמל בשל שיבושי העבודה משלמות כספים רבים על שהות מיותרת זו בנמל, ועלויות ההובלה הימית לבעלי המטענים מתייקרות. את התוצאות של התייקרויות אלה חשים בכל משק בית בישראל."

ד"ר שפר מוסיף: "הובלה ימית סדירה למדינת ישראל, ש-98% מסחר החוץ שלה מובל דרך הים, חיונית תמיד. בתקופה קשה זו, כאשר הכלכלה העולמית סובלת מזעזועים המאיימים על יציבותה, כאשר מאות אלפי אנשים בישראל יוצאים למחות על יוקר המחיה, חובה עלינו להבטיח את היצוא והיבוא הסדירים ולמנוע עליות מחירים מיותרות. זה הזמן, אדוני השר, להתערבות ממשלתית, שתבטיח אינטרסים חיוניים אלה למשק הישראלי ותדאג לשקט תעשייתי בנמלי הים".

נזכיר כי אתמול הבאנו כאן את תגובת נמל אשדוד על סכסוך העבודה בבתי המלאכה.