עבודה סדירה בנמלים, אבל בלי מלחמה

באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מקווים שהרפורמות יובילו לפיתוח הנמלים, אולם ללא הפרות בהסדר והשביתות שפוגעות בבעלי המטענים ובציבור כולו


00:00 ,19.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

"אנחנו מקווים שהתוכניות לשינויים מבניים בנמלים ישיגו את המטרה: עבודה סדירה בנמלים. הרפורמה שהבטיח ראש הממשלה, תוכניות ההפרטה ובניית הנמלים החדשים – כל אלה לא יועילו, אם בשורה התחתונה לא תהיה עבודה סדירה בנמלים". כך אמר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר.

במקביל הזהיר שפר מפני הפיכת המאבק על פיתוח הנמלים ל"מלחמה בהורדת ידיים".


שפר: "אנחנו, בעלי המטענים, שילמנו מחיר כבד ביותר במהלך השביתות הקשות שליוו את הרפורמה בנמלים ב-2005. העלות למשק היתה של מאות מיליוני שקלים, אך היינו מוכנים לשלם את המחיר אם תושג עבודה סדירה בנמלים.

"ההזדמנות אז הוחמצה. למרות שהעובדים חתמו על הסכמה לשקט תעשייתי, היינו עדים למאות רבות של ימי שביתות ועיצומים מאז נחתמו ההסכמים. אי אפשר להמשיך עוד במצב שבו בכל יום ישנם עיצומים ושיבושי עבודה בנמלים. אי אפשר לבלום את פיתוח הנמלים החדשים, שיאפשרו כניסת אוניות גדולות ויבטיחו את סחר החוץ הישראלי, ש-99% ממנו מובל בים. כל מה שאנחנו מבקשים הוא התנהלות סדירה של הנמלים, שלא תגרום לנזקים של מיליונים למובילים ולבעלי המטענים. איננו בעד מלחמה; אנחנו מאמינים שנחישות ניתן לגלות גם בהידברות. מלחמה צריכה להיות האמצעי האחרון.

"עד עתה, ממשלות ישראל לדורותיהן פחדולגעת בתפוח האדמה הלוהטהזה ולהתמודד מול הוועדים הנמלים. גם ההסתדרות חששה. אני מקווה כי הנחישות שמראה עתה הממשלה תביא לפיתוח הנמלים, הנחוץ כל כך למשק, תוך מזעור הנזקים. הורדת מחירי ההובלה הימית תאפשר הורדת מחירים של מוצרים במשק והרי לכך חותרים בישראל. זה יהיה מימוש יעד של המחאה החברתית".