שיא ישראלי בנמל חיפה: שינע כ-26 מיליון טון מטען במהלך 2017

נמל חיפה רשם צמיחה של 5% בפעילות המכולות כאשר במהלך השנה האחרונה שונעו בנמל 1,340,028 TEU. גידול משמעותי של 33% נרשם בשינוע מטעני יבוא בתפזורת עם שינוע של כ-2 מיליון טון. אשל ארמוני: ״תהליך התייעלות משמעותי עדיין לפנינו״


10:06 ,08.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל חיפה נמסר כי הנמל שבר במהלך 2017 את השיא הישראלי בשינוע מטענים לשנה עם שינוע של 25,955,000 טון מטען. מחברת נמל חיפה נמסר כי השיא הישראלי הקודם נקבע בשנת 2013 גם הוא על ידי נמל חיפה.

 

מהנתונים המרכיבים את השיא החדש עולה כי בפעילות המכולות חלה צמיחה של 5% ביחס לשנת 2016, ו-10% ביחס לשנת 2015 כאשר הנמל שינע במהלך השנה האחרונה 1,340,028 TEU – וזאת ביחס ל-1,270,405 TEU במהלך 2016 ו-1,215,940 TEU במהלך שנת 2015.

 

גידול משמעותי חל גם בכמות המכולות המקומיות (יבוא ויצוא) ששונעו בנמל - 1,024,569 TEU - עלייה של 10% ביחס לשנת 2016 ו-16% ביחס לשנת 2015. גידול משמעותי של 33% נרשם בשינוע מטעני יבוא בתפזורת עם 2,048,000 טון בשנת 2017 לעומת כמות של 1,539,000 טון בשנת 2016. גם מטען כללי נרשמה צמיחה של 6% עם שינוע של  611,000 טון בשנת 2017 לעומת 574,000 בשנת 2016.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי בשנה האחרונה הובילה חברת נמל חיפה בראשות המנכ"ל מנדי זלצמן התעצמות משמעותית ביכולות השינוע של מכולות, מטען כללי ומטען בתפזורת.

 

יו"ר דירקטוריון נמל חיפה, אשל ארמוני: ״השיא הזה הוא תוצאה של עבודה מאומצת הן של ההנהלה והן של העובדים בנמל לאורך השנה. תהליך התייעלות משמעותי עדיין לפנינו ולכן אנחנו כבר נערכים אליו בשיתוף פעולה עם העובדים ועם ההסתדרות. בכוונתנו להיות בשנת 2021 נמל שמוביל חדשנות, מוריד מעצמו אבני ריחיים מיותרות ונכנס לתחומים חדשים ומניבים. רק כך נוכל להישאר תחרותיים ולספק לקהל לקוחותינו שירותים יעילים ומגוונים יותר״.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי ״שנת 2017 הייתה שנה של התעצמות תשתיות וציוד עבור חברת נמל חיפה, כולל הפעלה של חמישה עגורנים חדשים במסוף הכרמל לשינוע של מכולות מאניות ענקיות בסדר גודל של עד 14,000 TEU. אחרי שדרוג מסוף הכרמל כולל  שמונה עגורנים לפריקה וטעינת אניות, ו-15 עגורנים לשינוע מכולות באזורי האחסנה -  מערך שמציב את מסוף הכרמל כאחד המתקדמים והגדולים בים התיכון. בנוסף, נכנסו לפעולה מלאה שלושה עגורנים ניידים, הגדולים מסוגם בישראל, לשינוע מטען כללי ומטען בתפזורת. גם שיתוף הפעולה מול חטיבת המטענים ברכבת ישראל עלה מדרגה עם חנוכתה של מסילת ברזל שלישית בנמל, והארכת שתי המסילות הקיימות. כל אלה אפשרו את קביעת שיא שינוע המטענים בשנת 2017״.