שיא ישראלי: אניית Maersk Hamburg פוקדת את נמל חיפה

מדובר באנייה הגדולה ביותר שפקדה אי פעם נמל ישראלי – אנייה בנפח של 15,300 TEU עם אורך של כ-360 מטר, רוחב של כ-54 מטרים ושוקע של למעלה מ-15 מטר. האנייה, שפוקדת את חיפה במסגרת שירות של ברית 2M, ראשונה מסדרה של אניות גדולות שיפקדו את הנמל מדי שבוע


14:33 ,02.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

במסוף הכרמל בנמל חיפה נמצאת כעת האנייה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם. מדובר באניית המכולות Maersk Hamburg בעלת נפח של 15,300 TEU. אורכה של האנייה כ-360 מטר ורוחבה כ-54 מטרים. שוקע האנייה למעלה מ-15 מטר.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי ניתוב האנייה לרציף נעשה הלילה על ידי מ״מ רב חובל הנמל עודד גול ורדי ועל ידי הנתב סטס בולוטין, וזאת בסיוע של לא פחות חמש גוררות.

 

מדובר בהבעת אמון של שתי חברות הספנות הגדולות בעולם ביכולות של נמל חיפה ובעוצמה שלנו

אשל ארמוני, יו״ר הדירקטוריון

 

האנייה פוקדת את נמל חיפה כחלק מקו מכולות קבוע שמפעילה ברית 2M של מארסק וחברת MSC אשר פוקד את נמל חיפה ומתחיל את מסעו בנמלי המזרח הרחוק, משם ממשיך דרך תעלת סואץ ישירות לנמל חיפה. מחיפה ממשיך הקו לים האדריאטי, ובחזרה למזרח הרחוק.

 

גם לבואה של האנייה הזו, הראשונה שחוצה את רף 15,000 TEU התכוננו במשך זמן רב, כולל רכישת שני עגורנים חדשים שמסוגלים  לטפל באניות ברוחב כזה. תודתנו גם לרשות הספנות והנמלים ולחברת נמלי ישראל שסייעו לנו בחפירה תת מימית להעמקת עומק המים באזור הרציף

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה

 

נציין כי החל מפקידתה של ״מארסק המבורג״ גם מכולות של חברת צים מגיעות לישראל בקו זה. המשמעות היא כי מדי שבוע יגיעו לנמל חיפה אניות בסדר גודל כזה, והבאה בתור, האנייה Maersk Havana שהושקה רק בינואר האחרון, כבר מתקרבת לים סוף וצפויה להגיע לחיפה ביום העצמאות.

 

יו״ר דירקטוריון נמל חיפה, אשל ארמוני: ״אירוע מרגש, בעיתוי מרגש. מדובר בהבעת אמון של שתי חברות הספנות הגדולות בעולם ביכולות של נמל חיפה ובעוצמה שלנו. זהו צעד נוסף של הנמל בדרך להבטחת עתידו, ומסר חשוב מאוד בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית שעליה אנו עמלים בשנתיים האחרונות״.

 

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה: ״אניות בסדר גודל כזה שיגיעו מעתה לחיפה לא מגיעות לפני שהן בודקות היטב את היכולות הפיזיות של הנמל להכילן, והיעילות התפעולית שתמזער את שהייתן בנמל. חברות הספנות זוכות לשירות מצוין בנמל חיפה, יעילות תפעולית ברמה עולמית ששווה להן כסף רב. גם לבואה של האנייה הזו, הראשונה שחוצה את רף 15,000 TEU התכוננו במשך זמן רב, כולל רכישת שני עגורנים חדשים שמסוגלים  לטפל באניות ברוחב כזה. תודתנו גם לרשות הספנות והנמלים ולחברת נמלי ישראל שסייעו לנו בחפירה תת מימית להעמקת עומק המים באזור הרציף״.