רק תגיעו

נמל חיפה ערך הבוקר את הכנס הראשון של חברות השילוח וסוכני המכס. המסר: הלקוח במרכז, השירות בהתאם


00:00 ,23.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

כמאה סוכני מכס ובכירי חברות השילוח נכחו הבוקר (א') בכנס שערך נמל חיפה.

את הכנס פתח סמנכ"ל השיווק של הנמל אייל דונסקי, שהרחיב על הטבת השירות לחברות השילוח שמעניק כיום הנמל ועמד על ההבדלים שבין יכולות הנמל בשנת 2010 ויכולתיו כיום, עם הכניסה לשנת 2013.

אמר דונסקי: "תביאו בעלי מטענים לנמל ונראה להם את הנמל. המסר הוא שאנו מחכים להם ומוכנים לתת מענה לכל בעיה שמתעוררת".

יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה הנכנס אורן מילשטיין בירך את באי הכנס ועמד על התפוקות של עובדי הנמל, ששברו במהלך 2012 שיא אחר שיא, ועל התשתיות של הנמל, שהן המתקדמות בעולם. "הפנים שלנו אל השירות. אין משמעות לגודל הלקוח, אלא יש משמעות לשירות הניתן לו", אמר.

יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים אמיר שני בירך על עצם קיום הטקס, "דבר שחיכינו לו שנים". שני דיבר בתחילה על נוהלי העבודה שהיו נהוגים במשך שנים בנמל חיפה, ועד כמה היקשו אלה על העבודה מול המשלחים. זאת לעומת השיפור שחל בשנים האחרונות בשירות הניתן ללקוח. שני קרא גם לנוכחים להיות ערים לקראת הטמעתה של מערכת שער עולמי של המכס בשנת 2014.

יו"ר ועד עובדי הטרנספורט מאיר תורג'מן התגאה בעובדה שעובדי הנמל לא השביתו את העבודה מזה זמן רב וכן שהעובדים כיום רואים בלקוח כחלק המרכזי בעבודתם. הוא קרא לנציגי החברות ולסוכני המכס לפנות אליו אישית כשמתעוררת בעיה הקשורה לעובדים.

מנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן לקח ממשנתו של מהטמה גנדי, שעמד על החשיבות לא רק בחשיבה, אלא גם בערכים, וקרא למשלחים לזכור, כשהם באים לבחור באיזו נמל להשתמש לצורך שינוע הסחורה שלהם, שיחשבו גם על ערכים, כי אלה משחקים היום תפקיד מרכזי בפעילות הנמל.

סמנכ"ל התפעול והמסופים של הנמל אמנון שמיר עמד על השינויים והשיפורים שחלו בנמל בשנים האחרונות, ובעיקר הקיצור הניכר של זמן ההמתנה של האוניות לפני הכניסה לנמל, קיצור זמן שהיית האונייה והגברת פעילות המכולות.

עוד נאמו מהנדסת המזון המחוזית של לשכת הבריאות בחיפה פאולינה פיטרי, שדיברה על שחרור משלוחי מזון בתחנת הסגר, ומנהל בית המכס חיפה קובי יהב, שדיבר בנושא בית המכס חיפה – לאן.

הרצאת האורח בכנס היתה של דורון אראל, דיבר על "שעה על גג העולם – מצוינות בדרך לפסגה".

הפיקה את הכנס יאנה דרום מחטיבת השיווק.